Practic, femeile vor ca sexul sa fie ceva rar si de pret. Insa cercetatorii de la University of Minnesota si-au pus intrebarea: “Dar daca produsul vandut ar fi si el rar si pretios? Ar fi o reclama sexy mai atragatoare pentru femei decat una fara tenta sexuala in acest caz?”
Pentru a afla acest lucru, cercetatorii au dus in laborator o serie de studente pentru a le analiza reactia la reclame pentru ceasuri.
In prima faza, le-au distras atentia rugandu-le sa memoreze un numar de 10 cifre. In timp ce creierul studentelor era ocupat cu testul de memorie, cercetatorii le-au aratat o serie de reclame. Jumatate dintre ele contineau imagini sexy cu femei, in timp ce cealalta jumatate erau compuse din peisaje de munte extraordinare. Ceasurile vizate de reclamele respective aveau doua tipuri de pret, in jur de 10 dolari, respectiv 1.250 de dolari.
Apoi participantele au fost rugate sa isi aminteasca cifra, pentru a-si limpezi mintea, dupa care li s-a spus sa noteze reclamele in functie de reactia pe care acestea le-au provocat. Pentru fiecare reclama, subiectii au spus cat de fericiti, energici sau interesati s-au simtit, dar si cat de deranjati, dezgustati sau de-a dreptul furiosi au fost in urma vizionarii reclamelor.
Valoarea sexului
Cercetatorii au descoperit ca reactiile negative cele mai puternice au fost inregistrate atunci cand reclamele sexy vizau ceasuri ieftine. Atunci cand aceleasi imagini cu puternica tenta sexuala erau acompaniate de preturi mai mari, femeile nu simteau aceeasi repulsie.
Cercetatorii spun ca acest lucru se intampla pentru ca pretul ridicat valideaza ideea ca sexul, ca si un ceas scump, este exclusivist si merita investitia.
Un grup de subiecti de sex masculin, pe de alta parte, nu s-au exprimat diferit raportat la reclamele sexy, indiferent de valoarea produsului promovat. Asta se intampla pentru ca sexul si o valoare sporita nu sunt legate in mintea barbatului, asa cum se intampla in cazul femeilor.
Mesajul transmis de cercetatori prin intermediul rezultatelor publicate in “Psychological Scrience”, este acela ca sexul vinde si in cazul femeilor, insa vinde doar produse scumpe, si nici atunci nu este cea mai buna varianta de promovare.
Citeste si:
Mihai Bendeac: "Cu ce ii dai gata pe barbatii care pot avea o mie de tipe sexy?"
Proiect fotografic inedit: Sexy este o atitudine - Iluzia frumusetii, un mit destramat!