Tineretea sa consta intr-un val de orgii sexuale, cercetari de astrologie, pasiune pentru teatru si curse, ce sunt sincer descrise in Confesiunile sale. Abia odata cu Doctrina crestina si cu Cetatea lui Dumnezeu ataca dur astrologia si spectacolele de teatru.
Crezul sau impotriva astrologiei este simplu, abrupt si direct, inrobeste, pur si simplu, vointa umana, sustinand ca intregul curs al unei viata nu poate fi prezis de stele. in cazul previziunile care s-au adeverit, a spus ca a fost doar o coincidenta sau o interventie demonica. Cei care sustin, scrie el in Cartea a Cincea din Cetatea lui Dumnezeu, ca stelele gestioneaza actiunea noastra, pasiunile noastre, bune sau rele, fara numirea lui Dumnezeu, trebuie sa fie redus la tacere si sa nu fie auzit, fiindca ele sunt o abatere de la adevarata religie asta in cazul in care ei nu cumva practica idolatria...
A readus in discutie un vechi argument, ridicat inca din antichitate de potrivnicii astrologiei, si anume ca gemenii ar trebui sa aiba exact acelasi destin, impresionat se pare, de un discurs al lui Nigidius care a incercat sa explice diferentele dintre gemeni aruncand cativa stropi de cerneala pe o oala aflata pe roata olarului care se invartea; Nigidius a aratat cat de departe au sarit stropii si a dedus din aceasta ca pe un pamant rapid, la cotitura planetele ar fi in pozitii diferite chiar si pentru gemenii si de aici diferentele. in cazul in care astrologia este la fel de complicata cum ar putea un astrolog sa pretinda ca este in masura sa faca predictii ferme? (El pare sa fi luat acest text, precum si alte argumente, din lucrarea lui Cicero De divinatione.)
Respingerea astrologiei de catre Augustin pleaca de la faptul ca acesta este intemeiata pe o neintelegere a naturii teoriei astrologice, asa cum se practica ea la timpu sau. Foarte putini astrologi au sustinut ca planetele controleaza absolut fiecare aspect al vietii omului, cu atat mai putin ca fiecare lucru viu este sub o guvernare similara. Atunci cand el arata ca astrologia este ridicola, deoarece o vaca si un copil s-au nascut in acelasi moment si nu au aceeasi viata, el afiseaza propria ignoranta vis-a-vis de astrologie iar argumentele sale sunt puerile. Presupunerea sa ca astrologii sustin ca data si locul nasterii si nimic altceva, pot controla destinul unui om il conduce la excluderea interpretarilor rationale care i-ar fi oferit un obiectiv mai larg. Sf. Augustin este inca considerat adversarul crestin cel mai inversunat al astrologiei si asa este. Chiar daca la un moment dat se contrazice. Chiar el admite faptul ca Soarele si planetele au efect asupra unor lucruri materiale, cum ar fi mareele, si asupra unor lucruri vii... S-ar putea argumenta insa, ca el a facut un serviciu considerabil astrologiei prin atacarea aspectelor sale oculte, in timp ce nu condamna din start astrologia stiintifica.
Cetatea lui Dumnezeu este vazuta ca un apogeu al atacurilor crestinismului asupra astrologiei. Ca a fost un atac neinspirat, derivat si ineficient, nu a fost nici atunci si nici acum, unul fericit, biserica crestina este, in general, impotriva stiintei. Cand Augustin a sustinut ca "crestinii au mai multe lucruri bune si mai grave pentru a-si ocupa timpul lor decat astfel de investigatii subtile cum este cea care priveste marimea relativa a stelelor si intervalele de spatiu dintre ele", el a dat tonul pentru atitudinea oficiala a Bisericii asupra stiintei pentru multe secole.