Inca nu se stie exact momentul in care au aparut primele machete de masini, din metal turnat in forme ce reproduceau caroseriile afisate de masinile de la inceputul secolul 20. Ce este insa cunoscut este faptul ca 1912, Heinrich Muller fonda in orasul Nurnberg compania Schuco, acolo unde masinile si camioanele in miniatura, din plastic sau din metal, au devenit rapid specialitatea companiei, atrangand rapid popularitatea printre copii, dar mai ales a colectionarilor.
Modelele din gama Schuco Studio aveau portiere cu balamale, roti detasabile, directive functionala si un mecanism bazat pe un ac de metal care facea ca masinuta sa vireze in momentul in care se apropia de marginea unei suprafete. Totusi, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, productia a fost sistata.
Machetele au revenit in forta la inceputul anului 1970, cand modelele Schuco, tot ele, s-au remarcat prin precizia executiei, detalierea perfecta si proportiile pastrate in conformitate cu masinile reale. In 1976, in ciuda eforturilor si succesului inregistrat, firma se inchidea. In prezent, sub egida Dickie Schuco, mai sunt produse modele de machete de masini, dar nu la fel de bune si foarte scumpe.
Acesta a fost inceputul machetelor de masini. Unul cu suisuri si coborasuri, dar foarte util intr-o industrie care supravietuieste doar datorita colectionarilor.