Cercetatorii de la Northwestern University arata ca utilizatorii de internet care lasa timiditatea deoparte si se lanseaza in discutii cu alti membri ai retelelor de socializare reusesc sa scape de cel putin 8% din greutatea initiala.
Cu cat utilizatorii s-au implicat mai putin in comunitatea online, cu atat mai putin spectaculoasa a fost scaderea in greutate, potrivit studiului realizat cu ajutorul informatiilor de pe CalorieKing.com, comunitate online pentru cei care doresc sa slabeasca.
"Cercetarile noastre sugereaza ca oamenii pot sa scape de kilograme si fara ajutor de specialitate daca devin conectati cu altii aflati in aceeasi situatie", spune Bonnie Spring, autor al studiului si profesor de medicina preventiva la Northwestern University Feinberg School of Medicine.
Studiul, publicat in luna ianuarie in Journal of the Royal Society Interface, este primul care foloseste datele dintr-un program online de slabit pentru a investiga impactul retelelor de socializare, astfel incat sa identifice acele aspecte ale interactiunii online care incurajeaza scaderea in greutate.
Cercetatorii au descoperit ca utilizatorii care nu au interactionat prea des cu ceilalti membri ai programului au slabit in jur de 5% din greutatea initiala in decurs de 6 luni. Cei care si-au facut intre 2 si 9 prieteni pe internet au reusit sa dea jos 7% din greutatea initiala, in timp ce utilizatorii care s-au imprietenit cu mai mult de 10 oameni care participau la programul respectiv au reusit sa slabeasca mai mult de 8% in decurs de 6 luni.
"Acest program se bazeaza pe un sistem de tipul retelei de socializare Facebook, unde oamenii se pot imprieteni si crea gasti. In acest caz, am descoperit ca rezultatele devin mai bune pe masura ce gasca se extinde", potrivit celor spuse de Luis A. Nunes Amaral, unul dintre cercetatorii care au realizat acest studiu.
Datele folosite de cercetatori includeau data inregistrarii in program, varsta, inaltimea, sexul si greutatea initiala a utilizatorului, dar si activitatea desfasurata in cadrul programului pe parcursul primului an de la inregistrare. A fost analizata implicarea utilizatorilor, constand in notarea greutatii in diverse etape ale programului, cererile de prietenie si comunicarea online cu alti membri. Cu toate acestea, cercetatorii n-au avut acces la textul propriu-zis al mesajelor trimise de utilizatori.
"Am constatat ca frecventa cu care raportezi greutatea este un indicator bun pentru rezultate pozitive. Daca iti monitorizezi greutatea, esti implicat. Daca vorbesti obline cu alti oameni care sunt si mai implicati, ai parte de sprijin atunci cand ai nevoie. Aceasta retea sociala ofera o serie de beneficii."
Citeste si:
Dieta "oua si vin": Slabesti cu un efort minim