Ma pot lauda cu un inceput precoce in banking. Dupa absolvirea liceului in 1994, am urmat cursurile Facultatatii de Management Financiar din cadrul Institutului Bancar Roman, timp in care am inceput prin a lucra ca referent si apoi dealer in cadrul BNR. Apoi, din 2000 am fost, pe rand, dealer in Departamentul de Trezorerie al fostei Finansbank (actuala Credit Europe Bank), sef al diviziei de trezorerie din Finansbank urmand ca la inceputul anului 2004 sa pun bazele Finans Servicii Financiare S.R.L. Ulterior am devenit director al Diviziei de Private Banking ING, unde am ramas pana in octombrie 2007. Dupa cum se vede, un drum destul de lung…
Ati facut un salt mare, trecand de la banking la BTL. Cum l-ati resimtit?
M-am simtit si ma simt in continuare foarte bine. Sunt foarte multumita de alegerea facuta. Imi place foarte mult ceea ce fac.
Care a fost diferenta de la a administra averile altora la a-ti administra propria cifra de afacere?
Cand lucram in banking, din respect pentru clientii mei m-am ocupat de averile lor ca si cand ar fi fost vorba despre banii mei. Acum, prin comparatie, pot sa spun ca ce faceam atunci reprezinta doar o particica din ceea ce inseamna administrarea unei afaceri. Sa te ocupi de business-ul tau este un lucru mult mai complex.
Sa presupunem ca citeste acest interviu o femeie care isi doreste sa treaca de la job-ul sau stabil la a-si conduce si initia propria afacere. Ce i-ati spune?
I-as spune sa faca acest pas atunci cand simte ca poate. Si asta este o chestiune care tine de fiecare. Nu conteaza ce zice unul sau ce zice altul. Nu trebuie sa plece urechea la pronosticurile celor din jur, n-au nicio relevanta. Sa faca acest pas, categoric, dar numai atunci cand se simte pregatita. Eu n-am avut nici o retinere. M-am ridicat, mi-am dat demisia si m-am apucat de treaba. Am mai cochetat cu ideea de a-mi face propria afacere si inainte, dar am pus-o in practica atunci cand m-am simtit pregatita.
Care a fost cel mai inovativ proiect pe care l-ati dezvoltat?
Cel mai inventiv proiect este in desfasurare in acest moment. Este vorba despre un turneu de teatru pentru copii. Impreuna cu Teatrul Ion Creanga am pus in scena o piesa cu personajele din noua colectie Kinder Joy (Monstrii si Piratii) intitulata “Aventuri la Scoala Piratilor”. Am organizat o caravana in 5 orase din tara Bucuresti Iaşi, Cluj, Timişoara şi Constanţa unde au avut loc reprezentaţii cu piesa de teatru. În Bucureşti "Aventuri la Şcoala Piraţilor" va intra în scurt timp in repertoriul TIC, mai precis in decembrie şi se va juca până pe data de 31 ianuarie 2009. Pe parcursul caravanei, Tanu Căpitanu şi Greta Sireneta, doi membri de seamă ai "Şcolii Piraţilor" împreună cu mascota Kinder Joy au poposit în oraşele înscrise în program, au vizita mai multe şcoli, si au împărţi invitaţii la piesa de teatru, unde micuţii au putut veni alături de un părinte. Acest program s-a desfăşoară cu acordul inspectoratelor şcolare atât în Bucureşti cât şi în ţară.
Meritul este insa in totalitate al colegilor mei care au venit cu ideea si s-au ocupat pas cu pas de implementarea acestui proiect care a inceput in iulie si se va finaliza in decembrie. Si bineinteles este meritul clientului nostru, care a vrut sa faca ceva deosebit pentru copii si care a avut incredere in noi si ne-a sustinut intotdeauna de-a lungul acestui proiect.
Dar cel mai dificil de realizat?
In general, atunci cand te implici 100%, asa cum facem noi, toate proiectele sunt dificil de realizat. Dar cu cat este mai dificil un proiect, cu atat mai mare este satisfactia atunci cand il duci la bun sfarsit si clientul este multumit.
Sigur. Dar in aceste situatii venim cu un alt concept si incercam sa demonstram clientilor de ce ideea noastre este mai buna/eficienta. In cele din urma (pentru ca si clientii au o ratiune anume pentru care doresc un anume concept) de cele mai multe ori, ne intalnim undeva la mijloc.
Cum evaluati performantele celor din echipa dvs?
Performantele colegilor mei sunt direct proportionale cu succesul proiectelor implementate de ei.
Dupa ce principii va ghidati atunci cand va alegeti colaboratorii?
Colaboratorii mei sunt oameni pe care ma pot baza, oameni in care am incredere, oameni responsabili.
Ce calitati trebuie sa aiba un om care organizeaza evenimente?
In primul rand cred ca trebuie sa fie organizat si responsabil. Apoi, mai cred ca trebuie sa fie creativ, si sa-i placa ceea ce face foarte mult.
Care a fost, de-a lungul carierei dumneavoastra, ipostaza in care v-ati simtit cel mai bine (e vorba ori de functia ocupata, ori de o anumita circumstanta)?
M-am simtit foarte bine intotdeauna pentru ca altfel n-as fi facut ceea ce am facut. Important este insa ca acum ma simt foarte bine.
Care a fost cel mai pretios sfat primit de la tatal dumneavoastra?
Sa am curajul sa raspund intotdeauna pentru faptele mele si sa inteleg ca oricat de grav si de rau poate parea ceea ce mi se intampla la un moment dat, nimic nu este de netrecut si de nedepasit.
Am citit intr-un articol aparut in 8 august 2005 in Adevarul faptul ca ati fost nevoita sa va schimbati serviciul dupa ce dumneavoastra si sotul dumneavoastra – pe atunci vicepresedintele bancii la care lucrati - ati inceput sa aveti sentimente unul fata de celalalt. Ati resimtit acest lucru ca pe o pedeapsa? (celor neavizati asa le pare)
Nu, pentru ca cel mai important lucru la momentul respectiv era relatia cu sotul meu.
Spuneti-mi care sunt proiectele profesionale si care sunt cele personale pentru anul care vine?
In plan profesional imi doresc cat mai multe proiecte, cat mai frumoase, mai creative si mai dificil de realizat. In plan personal, imi doresc sanatate, echilibru si armonie.
Va rog sa imi descrieti, folosind trei cuvinte, profesionistul Sorana Tetik.
Nu pot....la intrebarea asta ar trebui sa raspunda colegii mei.
Care sunt lucrurile care nu va lipsesc niciodata din poseta?
Telefonul, banii si parfumul preferat.