În momentul tragediei, pe 21 octombrie la ferma din Santa Fe (New Mexico), Alec Baldwin manipula un revolver în timp ce lucra la o scenă cu directoarea de imaginea Halyna Hutchins.
I s-a prezentat arma ca fiind inofensivă pentru că trebuia să conţină gloanţe false, dar glonţul a pornit rănind-o mortal pe cineasta în vârstă de 42 de ani.
Soţul ei, Matt Hutchins, a declarat într-un interviu pentru postul NBC că găseşte „absurdă ideea că persoana care ţine arma şi o declanşează să nu fie responsabilă”.
„Dar securitatea privind armele nu a fost singura problemă la aceste filmări. Un anumit număr de criterii în vigoare în profesie nu au fost aplicate şi există mulţi responsabili” de deces, a continuat el.
Într-un interviu televizat, Alec Baldwin a declarat că nu se simte vinovat, nici chiar „responsabil” de moartea Halynei Hutchins, asigurând că ea a fost cea care i-a cerut să îndrepte către ea revolverul şi că glonţul a pornit fără care el să apese trăgaciul.
„Am sentimentul că cineva este responsabil pentru ceea ce s-a întâmplat şi nu pot spune cine, dar ştiu că nu sunt eu”, a spus actorul, care este şi producător al filmului „Rust”.
Matt Hutchins, întrebat care a fost reacţia sa văzând acest interviu, a răspuns că s-a simţit „foarte furios”. „Am fost atât de supărat să-l văd vorbind despre moartea ei în public, atât de detaliat, ca să termine prin a respinge orice responsabilitate când tocmai descrisese cum a ucis-o”, a afirmat el.
Avocaţii lui Baldwin nu au comentat la solicitarea AFP.
Săptămâna trecută, soţul şi fiul Halynei Hutchins au depus plângere în civil contra actorului, invocând „comportamentul său periculos”.
Avocatul familiei acuzase, de asemenea, măsurile de economisire a costurilor decise de actor şi de ceilalţi producători ai western-ului cu buget redus pentru că au dus la moartea Halynei Hutchins. Această plângere se adaugă multor altor proceduri civile deja deschise în ultimele luni de membrii echipei de filmare.
O anchetă penală este încă în curs. Poliţia caută în special să afle cum a fost posibil ca muniţia reală să ajungă pe platoul de filmare, ceea ce este în teorie strict interzis.