Astfel, doar 32% dintre gospodăriile din ţara noastră au achiziţionat o cremă de faţă cel puţin o dată într-un an şi 35% dintre ele cremă sau loţiune pentru corp.
În comparaţie cu alte ţări din regiune, România se situează pe ultimul loc în ceea ce priveşte îngrijirea pielii.
În extrema opusă a topului se află Cehia, cu 54% dintre familii cumpărătoare de creme de faţă, respectiv 71% loţiuni pentru corp şi Austria, cu 58% dintre gospodării care au cumpărat crema de faţă şi 62% pe cea de corp.
La coada clasamentului se situează Serbia, care stă mai slab ca România la capitolul îngrijire a feţei, dar mai bine atunci când vine vorba despre îngrijirea corpului - jumătate dintre gospodării apelând la produse specializate.
Percepţia femeilor din România faţă de îngrijirea pielii
Pentru a înţelege ce înseamnă pentru românce îngrijirea personală şi care le sunt motivaţiile atunci când iau decizii legate de acest aspect, GfK a realizat în luna martie un alt studiu ale cărui rezultate arată câteva percepţii foarte interesante.
În topul priorităţilor pentru femeile din ţara noastră, îngrijirea pielii se află pe ultimul loc. Lista preocupărilor cărora acestea le dedică cel mai mult timp şi energie cuprinde îndeplinirea treburilor casnice, a nevoilor copiilor şi ale soţului, serviciul sau educaţia personală.
"Româncele jonglează printre multele responsabilităţi pe care le au, îngrijirea pielii nefiind în mod clar una dintre priorităţi. Numai 10% consideră că este foarte important să aibă grijă de pielea lor. De asemenea, un alt motiv esenţial pentru care acestea nu folosesc produse de îngrijire este lipsa conştientizării importanţei prevenirii efectelor îmbătrânirii asupra pielii", afirmă Mădălina Cârstea, Custom Research & Strategy Director GfK România.
În plus, femeile consideră că arată îngrijit în ochii celorlalţi dacă sunt curate (majoritatea dintre ele declară că folosesc şampon şi săpun) şi dacă aplică pe pielea lor produse care au un efect vizibil asupra celorlalţi, cum este machiajul. De aceea, ele declară că folosesc mai mult rujul decât o cremă sau o loţiune de corp.
*Studiul Omnibus a fost realizat în luna martie de GfK România pe un eşantion reprezentativ de 544 de femei din toată ţara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor faţă în faţă.