Faptul ca majoritatea candidatilor vorbesc prea mult este unul dintre lucrurile care ii deranjeaza cel mai mult pe recrutori.
Ti s-a intamplat vreodata sa te afli in mijlocul unei conversatii si sa observi ca interlocutorul foloseste de foarte multe ori expresii de tipul "intelegi ce vreau sa spun"?
Gandeste-te ce parere isi formeaza angajatorul daca trebuie sa asculte fraze interminabile, pline de astfel de ticuri verbale deranjante, care ies si mai usor la suprafata cand esti emotionata.
Solutie: Analizeaza-ti atent felul de a vorbi si actioneaza constient pentru a-ti imbunatati abilitatile de a transmite clar si concis mesajul dorit. Pentru a evita nevoia de a umple pauza in care iti aduna gandurile, foloseste propozitii scurte, clare, directe si opreste-te pentru a gandi ceea ce urmeaza sa spui. Nu scrie nicaieri ca trebuie sa vorbesti ca o moara stricata.
Adesea, candidatii sunt convinsi ca pot obtine un job convingandu-l pe angajator doar prin forta conversatiei. Daca raspunsurile tale sunt semnificative doar cantitativ si nu calitativ, iti vei fi batut gura degeaba. O promovare agresiva a propriilor calitati poate duce la esec. Cand candidatul nu stie sa puna punct, recrutorul va fi tentat sa fuga incotro vede cu ochii.
Solutie: Fa-ti o lista cu potentiale intrebari la care va trebui sa raspunzi si noteaza-ti primul raspuns care iti vine in minte. Apoi slefuieste acest prim raspuns, dar tine minte ca un raspuns simplu, clar si la obiect, este cel mai convingator. Pentru a te asigura ca dai cele mai bune raspunsuri. Foloseste de regula SAR ( situatie, actiune si rezultat).
Astfel, vei exemplifica, vei oferi informatii referitor la contributia ta in situatia respectiva si vei dovedi ce rezultate s-au obtinut in urma actiunilor tale, lucruri pe care recrutorul doreste sa le auda.
"N-am fost destul de clara. Lasati-ma sa va explic. Ceea ce vreau sa spun, pe scurt, este ca..."
Exista situatii in care iti dai seama ca raspunsul tau nu a lamurit pe deplin interlocutorul si-atunci este firesc sa iti revizuiesti si sa iti consolidezi raspunsul, cu conditia sa nu te lungesti. Fa un rezumat care sa se concentreze pe cateva elemente cheie ale raspunsului elaborat, pentru a-l ajuta pe recrutor sa retina esentialul.
FOTO! Gesturi pe care sa le eviti cu orice pret la interviu!
Artist sau avocat? Culoarea preferata iti dicteaza cariera!
12 tactici care te ajuta sa ajungi in top, indiferent de profesie!
Top 5 calitati ale unei femei de succes - Tu cate dintre ele poti sa bifezi?