„Românii devin tot mai atenți la modul în care arată și se simt în propriul corp, iar acest lucru se datorează în mare parte diversificării și accesibilității ofertelor de pe această piață. Expansiunea rețelelor de săli sau saloane, care deschid centre cât mai aproape de locuințele sau de birourile oamenilor, precum și decizia companiilor de a include în pachetul de beneficii pentru angajați reduceri la abonamentele pentru sălile de fitness sau alte opțiuni ce încurajează un stil de viață sănătos au contribuit semnificativ la creșterea interesului românilor pentru acest tip de servicii”, a declarat Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
Studiul confirmă că femeile continuă să fie principalii clienţi ai saloanelor de înfrumuseţare - 70% dintre acestea au apelat la astfel de servicii în ultimele 12 luni, față de 25% dintre bărbaţi. Cele mai multe dintre persoanele care merg la salon (62%) susțin că fac acest lucru, în medie, o dată pe lună sau mai des.
Principalele servicii pentru care românii merg la salon sunt: tuns (85%), pensat (48%), coafat (40%) şi manichiură (34%), iar la polul opus se află serviciile de coafat pentru ocazii speciale (26%), pedichiură (22%) şi machiaj (12%).
Deși sunt mai puțini bărbați care calcă pragul saloanelor de înfrumusețare, în comparație cu femeile, cei care fac acest lucru le frecventează mai des decât o fac femeile. Mai exact, 77% dintre bărbații care merg la salon apelează la aceste servicii lunar, față de doar 62% dintre femei.
Pe categorii de vârstă, persoanele de 18-34 de ani frecventează mai mult saloanele de înfrumusețare – 63%, față de 38% dintre persoanele de peste 34 de ani. De asemenea, datele pe regiuni arată că 62% dintre locuitorii din zona București-Ilfov au vizitat saloanele de înfrumusețare în ultimul an, fiind urmați de regiunea din Sud-Est (judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea, Vrancea). Potrivit studiului, 6 din 10 persoane necăsătorite/divortaţe/văduve au mers la saloane în ultimele 12 luni.