Cel mai puternic brand al anului 2016 este Walt Disney, deşi Lego s-a ţinut tare pe poziţii, scrie Business Insider. Achiziţiile Disney din ultima vreme au fost de-a dreptul spectaculoase: celebra franciză Star Wars, trustul media ESPN, studioul de animaţie Pixar, serialul The Muppets şi una dintre cele mai mari companii de benzi desenate, Marvel. Cu asemenea palmares, nu e de mirare că Walt Disney a devenit cel mai de succes nume din lume.
Star Wars a fost deosebit de profitabil pentru Disney din moment ce a cumpărat compania Lucasfilm în 2012 pentru doar 4 miliarde de dolari. Cel mai recent episod din seria Star Wars, Episodul VII: Trezirea Forţei, i-a adus încasări fabuloase iar acum se estimează că marca Star Wars a ajuns la o valoare de 10 miliarde. Desigur, Disney nu este un brand de succes datorită celor mai recente achiziţii ci beneficiază de o istorie lungă şi consacrată.
Următoarele două locuri sunt ocupate de Lego şi L'oreal. Succesul Lego este incontestabil. Piesele Lego se regăsesc în tolba cu jucării a fiecărui copil de pe pământ. Compania daneză a avut nişte hopuri în ultimii ani şi a suferit câteva lovituri de PR dar rămâne poate cel mai cunoscut brand de jucării din lume.
Compania franceză L'oreal a reuşit să îşi menţină aerul de exclusivitate deşi dispune de un număr fabulos de consumatori fideli. L'oreal rămâne liderul mondial în frumuseţe şi chiar a crescut pe pieţele emergente, cum ar fi China.
Coca-Cola, Google sau Nike se numără printre cele mai de succes mărci de pe glob însă ocupă nişte poziţii neaşteptate.
Gigantul Google a avut parte de schimbări majore de management şi se străduieşte să genereze venituri substanţiale pe versiunea mobilă a website-ului. Google preia locul 10 în top, urmat la mică distanţă de Coca-Cola, pe 8. Coca-Cola este în continuarea foarte populară dar a pierdut teren în ultimii ani pe măsură ce consumatorii au început să opteze pentru băuturi fără zahăr. Singurul brand de haine din top este Nike, care îşi face loc pe poziţia a şasea.
Restul topului este completat de trustul media NBC, firmele de consultanţă McKinsey şi PwC şi cel mai cunoscut brand de bebeluşi, Johnson's.