1. Premiera mondiala a modelului Suzuki Swift Sport
2. Scuterul cu propulsie pe pila de combustibil Suzuki Burgman a devenit primul vehicul cu o astfel de propulsie omologat pentru productie si vanzare in Uniunea Europeana
3. Anul fiscal 2011 va marca o reconsolidare a cifrelor de productie si de vanzare pe plan international pentru Suzuki
Vedeta standului Suzuki la cea de a 64 editie a Salonului Auto de la Frankfurt a fost mult asteptatul Suzuki Swift Sport, care cu prima generatie a castigat respectul si aprecierea presei si a clientelei datorita calitatilor sale dinamice. Directia precisa, agilitatea rezultata din masa proprie redusa si setarile speciale ale suspensiilor, precum si motorul cu un bun raport consum/performante au definit reputatia modelului Swift Sport.
ADN-ul primei generatii a fost pastrat la noul model, insa standardele de rafinament au crescut sensibil la toate capitolele.
Design
Exteriorul noului Sport este acum si mai distinct fata de modelul Swift de baza. Spoilerele, pragurile si eleronul sunt mai pronuntate. Farurile cu fundal gri si grila cu decupaj amplu completeaza caracterul extrovertit al designului. In habitaclu tuseele sportive sunt facute prin detalii rafinate. Volanul este imbracat in piele moale, iar scaunele cu contur pronuntat, care asigura o mai buna sustinere in viraje, sunt tapitate si personalizate cu textile si cusaturi de calitate.
Performante
Abilitatile dinamice ale lui Swift Sport au fost dezvoltate avand la baza dimensiunile compacte ale caroseriei (3.890 mm lungime, 1.695 mm latime, 1.510 mm inaltime, 2.430 mm ampatament, 1.470/1.475 mm ecartament fata/spate). Astfel, proportiile compacte si specificatiile sistemului de directie si ale suspensiilor au avut drept rezultat un comportament foarte agil, emblematic pentru Swift Sport.
Practic, s-a obtinut o crestere a rigiditatii torsionale si o mai buna stabilitate in rulare. Suspensiile au fost recalibrate si au primit arcuri suplimentare, ecartamentele fata/spate au fost latite, iar caroseria si directia au fost ranforsate cu brate de torsiune si bucse care ofera mai multa rezistenta la solicitarile condusului sportiv.
Comportamentul sportiv este mai accentuat la noua generatie si multumita evolutiei motorului. Propulsorul M16A de 1,6 litri este derivat din propulsorul generatiei anterioare. Insa beneficiaza de un sistem de distributie variabila care a crescut puterea si cuplul de la 125 CP si 148 Nm la 136 CP si 160 Nm. Puterea si performantele suplimentare sunt insotite de o scadere a consumului de combustibil de la 7 l/100 km la 6,4 l/100 km. Astfel, emisiile de CO2 sunt si ele reduse cu 11%, de la 165 g/km la 147 g/km.
Exploatarea noului motor al lui Suzuki Swift nu este doar mai eficienta, ci si mai incitanta. Timbrul esapamentului este mai sportiv, mai impunator, iar cutia de viteze are acum 6 trepte a caror comandare manuala este mai usoara, mai intuitiva.
O influenta pozitiva asupra temperamentului sportiv o au si jantele de 17 inci din aliaj cu aluminiu. Acestea cantaresc fiecare cu cate 1 kg mai putin decat cele ale modelului Swift Sport anterior si sunt echipate cu anvelope 195/45 R17 proiectate special pentru noul Swift Sport.
Siguranta
Siguranta este o caracteristica a noii generatii Suzuki Swift. Iar modelul Sport este echipat standard cu ESP (sistem de control electronic al stabilitatii), ABS cu functie de distribuire electronica a fortei de franare intre roti si sapte airbag-uri (inclusiv airbag-uri tip cortina si airbag pentru protejarea genunchilor soferului, amplasat sub coloana de directie). Aceste dotari completeaza protectia oferita de structura foarte rigida a masinii, prevazuta cu zone cu deformare controlata care absorb forta coliziunilor. Standardul de protectie este confirmat si de cotarea cu maximul de cinci stele in cadrul testelor de impact organizate de EuroNCAP.
Scuterul cu propulsie pe pila de combustibil Suzuki Burgman a devenit primul vehicul cu o astfel de propulsie omologat pentru productie si vanzare in Uniunea Europeana
Cu scuterul Burgman, Suzuki joaca un rol foarte important in promovarea si sustinerea dezvoltarii retelelor de statii de alimentare cu hidrogen, un combustibil care va avea aplicatii din ce in ce mai ample in industria producatoare de vehicule, fiind o solutie eficienta de protejare a mediului.
In martie 2011 scuterul Suzuki Burgman a devenit primul vehicul cu propulsie pe hidrogen omologat pentru producerea și comercializarea în Uniunea European?, primind certificatul de tip “European Whole Vehicle Type Approval”. In Uniunea Europeana, un vehicul fara certificat de acest tip are nevoie de omologare individuala in fiecare tara unde se doreste comercializarea sau producerea acestuia. Insa certificatul de tip “Whole Vehicle Type Approval” reprezinta o omologare valabila pentru toate tarile membre UE.
Suzuki Burgman Fuel-Cell Scooter a fost pentru prima oara prezentat la Salonul Auto de la Tokio, in 2009, si este rezultatul colaborarii dintre Suzuki si Intelligent Energy, o companie specializata in tehnologiile care utilizeaza hidrogen.
Sistemul de propulsie al scuterului este compus dintr-un cilindru de hidrogen care reactioneaza
cu oxigenul pentru a produce electricitate. Forta motrica este oferita de o baterie litiu-ion, iar
singura emisie produsa de scuter este apa sub forma de vapori. O particularitate a scuterului Suzuki
este ca bateria nu necesita reincarcare. Aceasta se incarca singura cand vehiculul accelereaza sau
decelereaza, producand putere cat timp are hidrogen si oxigen.
Anul fiscal 2011 va marca o reconsolidare a cifrelor de productie si de vanzare pe plan international pentru Suzuki
In urma cutremurului care a devastat Japonia in 11 martie 2011, industria japoneza a fost serios afectata. Suzuki multumeste pentru sustinerea internationala de care Japonia a beneficiat in urma acestei tragedii si anunta ca ritmul de productie este pe cursul de revenire. In intervalul aprilie-iunie productia a fost la 70% din capacitatea anului trecut, dar a urcat la 90% pana in iulie si a recuperat pana la nivelul lui 2010 in luna august.
Suzuki preconizeaza ca productia sa de automobile in Japonia va fi de 472.000 de autoturisme in intervalul aprilie-septembrie, ceea ce reprezinta o scadere de 14% fata de acelasi interval al anului trecut. Insa, productia in afara Japoniei va fi sporita, astfel incat cifra la nivel mondial sa ajunga la 1.403.000 de unitati, adica doar putin sub nivelul lui 2010.
In perioada ianuarie-iunie 2011 s-a inregistrat o crestere a vanzarilor mondiale de 3%, fiind comercializate 1.300.000 de autoturisme. Din acestea 126.000 au fost vandute in Europa, rezultat asemanator cu cel din 2010. Drept urmare, in anul fiscal 2011 Suzuki urmareste o crestere de pana la 7% a vanzarilor, ajungandu-se astfel la un total de 2.800.000 de unitati pe plan international.