Dupa ce timp de 20 ani, in Romania au fost difuzate cu precadere telenovelele latino-americane, difuzarea de seriale a devenit o afacere de televiziune profitabil.
Nu doar televiziunile exploateaza potentialul serialelor, ci si operatorii de cablu. De exemplu, UPC a introdus recent in oferta sa de canale pachetul Bollywood, care include trei canale TV care difuzeaza filme, seriale si emisiuni de divertisment produse si coproduse in India si in Europa.
Motivul? Femeile consuma TV mai mult decat barbatii.
Vanessa Cernea, director executiv Acasa TV, afirma recent ca "exista o 'asteptare' foarte mare din partea publicului in ceea ce priveste canalele nisate. Este binecunoscut faptul ca femeile consuma TV mai mult decat barbatii. Conform GfK Romania, in 2011, peste 90% dintre femeile din mediul urban cu varsta cuprinsa intre 15 si 49 de ani au fost telespectatoare de telenovele".
Despre cat de profitabile sunt aceste programe pentru business-urile televiziunilor care le difuzeaza, despre cum s-a transformat cererea de telenovele sau despre publicul consumator, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Iosif Kalauz (foto), manager senior de strategie si cercetare in cadrul Kanal D.
Care sunt serialele si filmele pe care tu le urmaresti?
Top seriale pe care o fashionista nu le poate rata
Serialul coreean de la TVR 1 a intrecut audienta "Acces direct"
Top cele mai controversate seriale TV
Sursa foto: stirileprotv.ro