Nu ma intereseaza ce cred cei cativa trecatori care m-au surprins cercetand magazinul. Mai mult, ma confrunt cu aceeasi stare de anxietate care ma cuprinde de fiecare data cand simt ca patrund pe un teren despre care nu stiu prea multe. Magazinele de "jucarii pentru adulti" au aparut de cativa ani buni si in Romania insa sunt departe de voga pe care o cunosc in Occident si recunosc, n-am intrat niciodata pana acum.
Sex shop-ul un loc inconjurat de o aura plina de mister. Oare cine merge acolo, ce cumpara, de ce? Merg si femeile si barbatii? Raspunsurile aveam sa le gasesc in mai putin de cateva minute. Deschid usa cu teama cu care patrunzi intr-o casa bantuita.
Mi se parea ca intru intru intr-o lume despre care nu prea mi-a placut sa vorbesc, desi detest puritanismul si din minimele lecturi ale lui Freud, am invatat ca refularile nu fac bine nimanui.
"Sex-shop [ nu dau numele, sa nu fiu acuzata ca fac reclama] va pune la dispozitie cea mai variata gama de lenjerie sexy, costumatii, vibratoare, dildo-uri, masturbatoare, aparate si creme pentru marirea penisului, afrodisiace si lubrifianti. Magazinul ce se muleaza perfect preferintelor si bugetului fiecaruia", era mesajul de promovare al magazinului caruia am decis sa-i calc pragul. Mi-a venit in minte faptul ca in trecutul omenirii civilizatii extrem de complexe si rafinate, considerau sexul ceva mult prea firesc pentru a merita osteneala unor consemnari, iar astazi a devenit o industrie.
Stim de la orele de istorie ca pentru stramosii nostri din antichitate imaginile cu conotatii sexuale erau departe de a fi niste tabu-uri. De exemplu in Grecia si Roma Antica, imagini ale falusului erau prezente aproape peste tot in viata cotidiana, acesta fiind un simbol al masculinitatii, al fortei si chiar al vietii. Pe rafturile sex-shop-ului zeci de astfel de reprezentari desi dotate cu accesorii de ultima generatie isi pierd din maretia 'anitica' transformandu-se in simple unelte de provocat placare.
Mai tarziu, in Evul Mediu, a aparut reprimarea violenta a sexulitatii, cand orice tentativa de explorare a sa era retezata de la radacina. Copiii erau aspru supravegheati si in familie si in scoala, iar pedepsele pentru caderea "in ispita" erau drastice, orice inovatie care nu duce la procreere fiind degradanta si nesanatoasa. Zambesc. Societatea actuala pare sa fi instaurat un cult al sexului. Femei si barbati mai mult dezbracati decat imbracati ne privesc deopotriva de pe copertele revistelor, de pe panouri publicitare, din paginile ziarelor. Iar daca te-ai hotarat sa aduci ceva mai multa actiune in dormitor, inspiratia este la tot pasul.
Astazi sunt suficiente cateva cuvinte cheie si un click si iar pagini intregi de filme si filmulete, de testimoniale cu cele mai ascunse fantazii sexuale sau ultimele inventii care sa te "stimuleze", (cuvantul a stimula- poate fi acceptat in acest context in toate modurile) iti sar in ajutor.
"Va pot ajuta cu ceva?", imi sare in ajutor un reprezentant al magazinului in care tocmai intrasem. L-am convins sa-mi fie pentru cateva minute ghid si sa-mi prezinte magazinul ce se lauda ca la fiecare pas ascunde obiecte care iti pot oferi cele mai nebanuite placeri.
Afrodisiace sub forma de picaturi pentru marirea libidoului, "secretul actorilor de filme porno"- solutia eficienta in intarzierea ejacularii, produse de inhalat pentru scopuri recreative indeosebi pentru a spori placerea sexuala, drajeurile afrodisiace sau picaturile dragostei, care se pun in bautura si au un puternic efect excitant, lenjerie comestibila, lenjerie sexy sau sado-maso, (dupa preferinte) ciorapi, catuse, vibratoare, tot felul de bile si bilute, carti despre sex, reviste, DVD-uri, lubrifianti, sau banalele prezervative- toate la un loc, doar pentru ca visele cele mai ascunse sa devina realitate. Nu prea stiu ce sa cred, insa incerc sa par impresionata.
De la el al aflat ca in ultimul timp femeile trec mult mai des decat in anii trecuti pragul magazinului, cand clientela se baza in general pe barbati. Daca la inceput acestea cumparau lenjerie intima, parfumuri cu feromoni si in general obiecte cu care sa-si impresioneze iubitul de mai bine de un an s-a observat o schimbare de comportament de consum al doamenelor. "Acum cumpara si vibratoare, dildo-uri si tot felul de obiecte care sa le ajute sa ajunga la orgasm fara a fi neaparat nevoie de existenta unui partener".
Cea mai mare trecere dintre produsele generatoare de placeri o are vibratorul. "Nu doar femeile il cumpara. Barbatii il cumpara pentru a le face cadouri iubitelor", imi spune vanzatorul, care incearca sa ma convinga, aratandu-mi cateva modele de "ultima generatie". Nu ma las convinsa, si merg mai departe cu interogatoriul.
"In ceea ce priveste distributia pe sexe a clientilor magazinului numarul acestora este aproape egal intre femei si barbati desi la inceput mai mult sexul tare se aventura inauntru".
Cea mai fidela categorie de clienti sunt persoanele cu varsta intre 30-40 de ani ( pentru ca acestia au mai multi bani, iar preturile nu sunt tocmai mici) insa sunt si multe femei trecute de prima tinerete care isi cauta vibratoare sau diverse accesorii sexuale sau barbatii de peste 50 de ani care cumpara uleiuri, creme sau diferite substante pentru potenta...
Clientii sex-shop-urilor nu sunt niste ciudati sau obsedati sexual ci persoane care cauta sa-si diversifice viata sexuala. Putine condimente adaugate in viata de cuplu vor mentine flacara pasiunii aprinsa, iar o vizita la un sex-shop te poate ajuta sa gasesti diferite forme prin care sa iti surprinzi partenerul si o metoda de a nu permite monotoniei sa afecteze viata voastra sexuala. Te tenteaza?