Bebe, serviciu, sot – in ce ordine ?
Planificarea timpului si stabilirea prioritatilor la serviciu sunt obiective care dau de furca celui mai inteligent si mai motivat angajat. S-au scris sute de carti pe tema asta si se organizeaza zeci de seminarii si cursuri, fara ca maladia timpului sa-si gaseasca cu adevarat leacul.
Stim, desigur, ca trebuie sa facem o lista de taskuri, sa tinem o agenda, sa identificam sarcinile urgente si importante, sa ne organizam spatiul de lucru, sa delegam sarcinile. Dar stiti ce cred eu ? Ca toate astea sunt teorii frumoase pe care le stim, ne place sa le auzim, dar rareori le aplicam cu adevarat in mod consecvent. La fel ca si cu cura de slabire si teoriile despre a manca sanatos. Le stim prea bine. Dar ce te faci cand vii flamand de la birou si te repezi in oala cu sarmale ?
Iar daca toate astea suna ca o provocare, ce te faci atunci cand devii mamica? Cand nu poti, de fapt, sa mai planifici nimic, pentru ca bebe nu stie sa-ti respecte programul? Cand din toate partile vin presiuni – serviciu, prieteni, obligatii – iar singurul tau gand este ca bebe e prioritatea no 1? Iar daca, intr-un final, cedezi tentatiei de a petrece o ora in plus la birou, ori la terasa cu o prietena, te sacaie vinovatia?
Iar in tot acest iures, ce loc mai are tatal, care se obisnuise sa fie mereu in atentia ta, sa petreaca timpul cu tine, sa comunice despre altceva in afara de listele de cumparaturi?
Sunt intrebari retorice, la care ma chinui inca sa gasesc un raspuns. Pana acum, singura concluzie la care am ajuns este ca orice sacrifici, te costa... ca echilibru nu exista si tot ce poti sa faci este sa ceri ajutor. Deleaga catre cei care iti sunt apropiati - bunici, surori, prieteni. Apoi indreapta-ti atentia catre ceea ce conteaza cu adevarat – timpul de calitate impreuna cu cei care conteaza pentru tine. Prioritatile le stabilesti chiar tu !
Photo: Flickr.com