Toate cele sase echipaje care au pilotat modele Suzuki Swift Sport au trecut cu bine testul de foc al probelor de macadam dur din Raliul Sibiului. Iar prin rezultatele laudabile ale acestora, Cupa Suzuki a contribuit la cresterea competitivitatii si spectacolului din Campionatul National de Raliuri Dunlop 2013.
Editia din acest an a Raliului Sibiului s-a desfasurat in intervalul 26-27 Iulie si a fost structurata pe 14 Probe Speciale insumand 228 de kilometri. Din acestia doar 20 % au reprezentat suprafata de rulare asfaltata, restul fiind trasee de macadam extrem de solicitante pentru masini si echipaje. Astfel, s-a inregistrat un numar ridicat de avarii serioase si implicit abandonuri tehnice.
Mai mult, proba cu numarul 13 (santa Max II) a fost anulata deoarece macadamul se deteriorase sever in urma primei parcurgeri. Astfel, aceasta a fost strabatuta in regim de etapa.
Din aceste motive este cu atat mai apreciabil faptul ca toate cele sase echipaje participante in Raliul Sibiului cu Suzuki Swift Sport, dintre care cinci inscrise in Cupa Suzuki, au parcurs integral raliul si au obtinut si o serie de clasari care depasesc asteptarile.
Fiabilitate si performanta
Un “laitmotiv” in declaratiile echipelor care iau startul la Sibiu este ca aici conteaza fiabilitatea masinii, ritmul constant si riscul calculat. Fiind si etapa de Campionat European de Raliuri, runda sibiana este cotata cu un Coeficient 2 care da sansa unui punctaj ridicat, chiar si daca nu fortezi pentru ocuparea primei pozitii. Deci este cruciala protejarea masinii.
Asistenta si solutiile tehnice oferite de Wise Motorsport, unicul preparator autorizat de Suzuki Romania pentru pregatirea masinilor din cupa monomarca, au remediat operativ cazurile in care au fost necesare interventii. Din fericire, masinile Suzuki s-au dovedit suficient de robuste pentru a evita abandonul.
Astfel, echipajele din Cupa Suzuki si-au putut etala competitivitatea si motivarea, oferind un raliu plin de adrenalina, marcat de rezultate remarcabile inclusiv in ierarhia Clasei 9.
Cele mai multe reusite sunt meritul echipajului Alex Mirea / Dragos Despinoiu. Din cele 13 Probe Speciale desfasurate, acestia au castigat 8 in cadrul Cupei Suzuki si 4 la Clasa 9. Drept urmare sunt liderii etapei in Cupa Suzuki, iar la Clasa 9 au terminat pe locul secund.
Cursa facuta de cei doi este cu atat mai notabila cu cat Sibiul a insemnat debutul in Cupa Suzuki si in CNRD 2013, fara a beneficia de o acomodare prealabila cu masina si avand de infruntat cele mai dure probe de macadam din sezon.
Potentialul si ritmul tandemului Alex Mirea / Dragos Despinoiu au fost evidente de vineri - prima zi de concurs. Acestia au ocupat locul 1 in Cupa Suzuki pe PS 2 (Crinti I), PS 3 (Dobarca II) si PS 4 (Crinti II). si au obtinut locul 3 la Clasa 9 pe PS 3 si PS 4.
Sambata, Alex Mirea si Dragos Despinoiu au fost intr-o forma si mai buna, adjudecandu-si primul loc atat la Cupa Suzuki, cat si la Clasa 9, pe Probele Speciale 8 (Sadu I), 10 (santa MAX I), 11 (Sadu II), 12 (Gatu Berbecului II). La acestea se adauga primul loc la Super Speciala II (PS 14) in Cupa Suzuki, respectiv locul 2 la Clasa 9.
Tot din postura de debutant in cupa dedicata modelului Suzuki Swift Sport a luat startul si Madalin Radu Arhire. Acesta a parasit Cupa Dacia la jumatatea sezonului 2013 si a decis sa continue campionatul cu sanse noi, masina noua si copilot nou – Radu Dumitriu, tatal sau.
Inaintea Raliului Sibiului, Madalin Radu Arhire declara ca se inscrie in Cupa Suzuki cu scopul de a incheia sezonul pe podium. Iar prestatia sa a confirmat determinarea cu care s-a aliniat la start.
Echipajul Madalin Radu Arhire / Radu Dumitriu a inceput etapa castigand prima proba (Dobarca I) in cadrul Cupei Suzuki. si a incheiat ziua 1 cu rezultate foarte bune pe probele de noapte. A castigat PS 6 (Paltinis I Noapte) la Clasa 9 si Cupa si s-a plasat pe pozitia a treia la Clasa 9 in PS 7 (santa I Noapte), ocupand din nou prima pozitie si in Cupa.
La finalul celei de a doua zile de raliu au urcat pe locul 2 al podiumului Cupei Suzuki si pe locul 4 la Clasa 9. Ei au fost urmati pe locul 3 de echipajul Calin Bucur / Alexandru Ardelean, care s-a impus cu cel mai rapid timp pe PS 5 (Super Speciala I), unde a obtinut si locul 4 la Clasa 9.
Al patrulea clasat in Cupa Suzuki la Sibiu este echipajul Ioan Zarug / Alin Clapon, care a facut o cursa precauta, asa cum anuntase si inaintea etapei. Iar strategia a functionat, acumuland puncte pentru clasamentul general.
Ierarhia Cupei la aceasta etapa se incheie cu echipajul Sebastian Gioarsa / Raluca Magdas. insa acestia au primit o distinctie speciala din partea Suzuki Romania, a echipei tehnice Wise Motorsport si a echipajelor. Sebastian Gioarsa a fost desemnat “Omul Raliului Cupa Suzuki Sibiu 2013”, fiind apreciat pentru fair play, sustinerea pe care a oferit-o celorlalte echipaje si tenacitatea de care a dat dovada parcurgand cea mai mare parte a cursei cu suspensiile de strada, dupa ce a fost nevoit sa le schimbe pe cele de competitie in prima zi a etapei. Chiar si in aceste conditii a punctat suficient de consistent pentru a fi la doar 1,6 puncte distanta de liderul clasamentului general al Cupei Suzuki. Un varf de ritm l-a inregistrat pe PS 6 (Paltinis I Noapte), unde a obtinut locul 2 atat la Cupa Suzuki, cat si la Clasa 9, urmandu-l pe Madalin Radu Arhire.
O cursa respectabila a reusit si pilotul de doar 18 ani Radu David, care a concurat la volanul unui Suzuki Swift Sport fara a fi inscris si in Cupa. Cu Mihaela Beldie pe post de copilot, acesta a incheiat Raliul Sibiului pe primul loc al Clasei Debutantilor si a avut o evolutie deosebita pe Super Speciala II (PS 14), unde s-a impus pe prima pozitie la Clasa 9.
Reconfigurare de clasament
Punctajele apropiate dupa primele doua etape si coeficientul mare de la Raliul Sibiului au facut posibila o adevarata rasturnare a clasamentului general din Cupa Suzuki. Lipsind la aceasta etapa, echipajul Andrei Chirtes / Marc Banca a cazut pe ultima pozitie, desi conducea cu 32,4 puncte.
Pana la Raliul Aradului, programat pentru intervalul 23-25 August, liderul Cupei este echipajul Calin Bucur / Alexandru Ardelean. Aflati la a doua participare, dupa Transilvania Rally (Cluj), acestia au acumulat 30 de puncte la Sibiu, ajungand la un total de 51,6 puncte.
Locul 2 in clasamentul Cupei Suzuki este acum impartit de echipajele Alex Mirea / Dragos Despinoiu si Sebastian Gioarsa / Raluca Magdas, cu cate 50 de puncte.
Tandemul Ioan Zarug / Alin Clapon rezista in apropierea podiumului, ajungand la 44 de puncte dupa participarea la etapele de la Tulcea si Sibiu.
Avand in vedere ca toate cele patru etape de raliu ramase din sezonul 2013 sunt tot de macadam si ca noile echipaje din Cupa au demonstrat ca sunt performante in asemenea probe, calculele vor ramane deschise pana la ultima runda. Un exemplu evident in acest sens sunt si Madalin Radu Arhire / Radu Dumitriu, care au 36 puncte inca din aceasta prima cursa.
Clasamentul Cupei Suzuki dupa trei etape este:
Calin Bucur / Alexandru Ardelean – 51,6 puncte
Sebastian Gioarsa / Raluca Magdas – 50 puncte
Alex Mirea / Dragos Despinoiu – 50 puncte
Ioan Zarug / Alin Clapon – 44 puncte
Madalin Radu Arhire / Radu Dumitriu – 36 puncte
Andrei Chirtes / Marc Banca – 32,4 puncte