Iată care sunt cele mai enervante lucruri pe care le fac colegii la birou şi cum le poţi gestiona, spre binele tău:
1. Conversaţia despre.....căţel, purcel , vacanţă, etc
Un studiu recent arată că aproape 53% din oameni se angajează în conversaţii ample cu colegii la serviciu...până la un punct.
„Conversaţia (despre nuntă, de ex) poate fi plăcută pentru câteva momente, dar dacă persoana aceea continuă să discute despre acelaşi subiect pe toată durata zilei, va veni momentul să aveţi o discuţie de cu totul altă natură – una care să-i ajute pe cei din echipă să se concentreze mai puţin asupra propriei persoane şi mai mult pe treaba pe care trebuie s-o facă la job", spune Aron Grow, autor şi profesor de leadership şi comportament organizaţional la Universitatea din Seattle.
2. Gălăgie de neconceput
Colegii de muncă foarte gălăgioşi reprezintă cea mai des întâlnită plângere de la locul de muncă şi poate afecta serios productivitatea. Acelaşi studiu realizat de Monster Meter arată că peste jumătate dintre respodenţi sunt întrerupţi "mereu" sau "foarte des" de diverşi colegi.
Lucrurile care produc iritaţie sunt în general telefoanele mobile prea zgomotoase, muzica dată tare sau ascultarea unui post de radio fără căşti. "Eu le spun angajaţilor că oamenii de succes care muncesc într-un mediu profesionist ar trebui să aibă capacitatea de a oferi un feedback direct, impersonal, despre lucrurile care le îngreunează munca la birou", spune Steve Albrecht, psiholog şi expert în violenţa la locul de muncă.
Dacă te deranjează zgomotul făcut de unul dintre colegii tăi, roagă-l politicos să îşi pună căştile, închide uşa de la birou sau minimalizează pe cât posibil zgomotul.
3. Nevoie de atenţie constantă
Unul dintre cele mai întâlnite moduri de a enerva un coleg la serviciu este să fii plângăcios, să te vaiţi constant. "Ei vor atenţie constantă, sprijin, laudă sau toate trei la un loc. Această specie de coleg enervant îţi va spune ce a mâncat la cină şi apoi ce a văzut la televizor. Pun întrebări la care ştiu deja răspunsul. Se strâmbă când îi ignori sau nu-i inviţi la pranz", este de părere Kathi Elster, expert în resurse umane, potrivit career-advice.monster.com.
Cea mai bună metodă de a te descurca cu un coleg plângăcios este să ataci direct problema. "E vorba despre stabilirea unor limite. Nu te poţi aştepta ca genul acesta de persoană să înţeleagă o sugestie subtilă, trebuie să fii directă, fără să fii rea", a adăugat Kathi Elster.