De-a lungul timpului, producatorii au ajuns sa ravneasca tot mai mult dupa atentia consumatorului, astfel si reclamele pentru produsele si serviciile lor au fost accentuate, augmentate, diferentiate, create in moduri speciale. Iar din dorinta de a iesi in evidenta mult mai puternic decat competitia, oamenii care stau la aceasta granita dintre producator si consumator, trebuie sa vanda ideea sub orice froma. De aceea, cateodata, ideile lor sunt putin extreme.
O astfel de idee de campanie este cea pentru care ziarul The Independent a pus intre ghilime cuvantul care ar fi trebuit sa fie, de fapt, accentuat: scandalos. Una dintre campaniile pentru Drepturile Nefumatorilor a starnit controverse puternice in randul populatiei, aceasta dorea sa sugereze ca fumatul este echivalentul unei forma de sclavie, de supunere sexuala. A blamat fumatorii de o dependenta "incurabila".
O clinica privata din Africa de Sud, Xiomara Coronado Beauty Center, a creat o campanie publicitara in care a modificat digital portretele Angelinei Jolie si a lui Paris Hilton, astfel lansand o invitatie tuturor persoanelor care nu doresc sa ajunga atat de ridate sau care nu doresc sa isi arate varsta. Ideea de baza era ca vor ajunge, in mod natural, odata cu varsta, acolo unde toti vor ajunge, dar daca isi ingrijesc tenul si folosesc in mod frecvent serviciile clinicii, se pot face... minuni.
O campanie care a redus totul la dreptul de viata, a introdus aceasta idee pe piata intr-o maniera sexuala. "Fair trial, my arse!" a fost sloganul campaniei pe care cunoscutul brand Agent Provocateur l-a creat impreuna cu Reprieve si era indreptat catre retinerea ilegala a prizonierilor in golful Guantanamo.
Activistul bolnav de SIDA, David Kirby, a fost pionul principal intr-o campanie publicitara creata de United Colors of Benetton, realizata de Therese Frare in 1990. Cu toate ca fotografia originala, care a castigat premiul international pentru fotografie in presa, a fost alb-negru, pentru a accentua gravitatea acestei boli, s-a folosit versiunea colorata a fotografiei. Desi familia lui David Kirby si Frare au aprobat lansarea acestei fotografii pentru campania de constientizare asupra bolii, alti activisti au declarat ca este, mai mult, o forma de justificare a homosexualitatii.
Agentia de publicitate Serve a creat o campanie impotriva abuzurilor sexuale asupra minorilor, realizand imagini grotesc augmentate digital a unei fetite care pare sa se fi dezvoltat mai mult decat natural pentru varsta ei. Aceasta campanie a fost solicitata de catre o organizatie din Milwaukee, America, ce lupta impotriva acestui gen de fapte. Sloganul campaniei era: "Daca vezi intr-un copil mai mult decat ceea ce este el, de fapt, este gresit!"
M&C Saatchi a realizat o campanie de constientizare si de promovare a donarii de sange la cererea Crucii Rosii Australia. Ideea oamenilor de publicitate a fost realizata prin cutia de donatii, in care se afla sange si nu bani, asa cum lumea ar crede ca se poate schimba totul. Sloganul spune: "Banii nu inseamna totul!"
Desi Toyota probabil ca regreta campania pentru promovare a masinii bio, Prius, ideea a fost cat se poate de originala si "bine-intentionata". Posterele portretizeaza trei scene cu cel mai puternic grad de imoralitate intalnit in orice societate: crima, prostitutia si adulterul. Dar la urma urmei, niciodata nu stii daca persoana de langa tine la semafor care conduce un Prius, nu este un criminal, o prostituata sau un adulter, sloganul campaniei subliniind acest lucru: "Macar conduce un Prius".
Desi marea masa considera ca SIDA este predominanta datorita homosexualitatii sau a tarilor sarace din Africa, unde, statistic, numarul este mult mai mare a purtatorilor virusului, designer-ul Keneth Cole a dorit sa surprinda o realitate, din pacate, cat se poate de adevarata. Mesajul campaniei era: "Toti suntem posibili purtatori!" Iar prin aceasta campanie el a dorit sa sublinieze cat de raspandita este aceasta boala.
Tom Ford este un designer caruia ii place sa pipereze un pic campaniile sale de promovare. Constient de faptul ca sexul vinde, acesta a realizat o serie de imagini provocatoarea pentru a promova linia de imbracaminte. Supranumita si "Vaginads", in aceasta campanie, femeile sunt dezbracate si portretizeaza o dorinta sexuala evidenta. La fel este si campania de promovare pentru parfumurile Tom Ford, sticlele de parfum sunt pozitionate in locuri intime ale corpului femeii.
Revista de lifestyle si lux, Deutsch, a realizat o campanie in care actorii principali sunt o tanara frumoasa care "intretine" relatii sexuale cu un caine. Campanie realizata de agentia Jung von Matt, acestia au declarat ca au vrut "sa atraga cat mai multa atentie". Ideea de baza fiind tabu-urile in Germania.
Ideea Apple din 1984 a socat prin narcisismul de care a dat dovata. Computerul nici macar nu a aparut in reclama, dar s-au facut o serie de afirmatii dictatoriale la adresa pozitionarii acestui brand pe piata.