The Body Shop - aproape 100% eco friendly
De departe cel mai eco-friendly producator de produse cosmetice, The Body Shop a fost prima companie de cosmetice care s-a aprovizionat cu ulei de palmier dintr-o sursa aprobata si a introdus acest ingredient in industria de frumusete, lucrand in parteneriat cu un producator ceritificat organic din Columbia in 2007.
Brandul este cunoscut ca unul dintre primele care a refuzat categoric testarea pe animale. Si totusi, asta nu este singurul "teritoriu" eco-friendly in care activeaza. Peste 50% dintre produsele The Body Shop contin ingrediente obtinute prin programul Community Trade sau sunt produse prin acest program – pana la sfarsitul lui 2008 compania propunandu-si sa creasca procentul la peste 65%.
Exceptie de la regula nu fac nici ambalajele. La inceputul lui 2008, compania a introdus sticlele 100% PCR (post consumer recyclate) in timp ce toate sticlele lor din PET (polyethylene terephthalate) contin in prezent minim 30% material reciclabil, urmand ca in urmatoarele 12 luni sa ajunga la 100%.
Oriflame - ingrediente naturale si implicare in societate
Oriflame Cosmetics a fost fondata in Suedia, in anul 1967, de catre Jonas si Robert af Jochnick. Politica brandului s-a aflat inca de la inceput in armonie cu natura, primele linii create avand in componenta extracte naturale.
In prezent, Oriflame se vinde in 59 de tari, iar in 30 dintre acestea este deja lider de piata. Un analist in marketing iti va spune ca acest target a fost atins si datorita implicarii brandului in sprijinirea unor cauze nobile nu doar pe plan international, ci si la nivelul comunitatilor locale, in tarile pe ale caror piete se vinde. In prezent, Oriflame Romania, prin directorul sau executiv, Monica Tatoiu, a lansat Fundatia „noi citim” si programul „Biblioteca fara fir”, a initiat campania „Cartea – lifting pentru suflet”, a inaugurat Intalnirile de joi, impreuna cu Editura Curtea Veche si a initiat proiectul de lege al Tichetelor de cresa.
Cat despre testarea pe animale, gigantul suedez i s-a impotrivit inca de la inceput, preferand voluntari umani, sub supravegherea unui consiliu de medici dermatologi.
Revlon - rezistent = natural
Compania a luat nastere in plina criza financiara mondiala, in 1932, la carma lui Charles Revson, a fratelui sau, Joseph, si a chimistului Charles Lachman.
Primele cosmetice care le-au purtat semnatura au fost o linie de lacuri de unghii in nuante nemaivazute pana atunci si mai rezistente decat tot ce existase pe piata pana la acel moment. Secretul lor? In compozitie, in loc de vopseluri, laboratoarele utilizasera pigmenti de culoare. Cinci ani mai tarziu, oja Revlon devenise preferata tuturor saloanelor de frumusete iar cifra de afacere a companiei trecuse deja pragul primului milion de dolari.
Clinique - brandul care a dat startul dermo-cosmeticelor
Laboratoarele Clinique au luat nastere in 1968 sub indrumarea celebrei doamne a frumusetii, Estee Lauder, fiind primul brand de cosmetice conceput sub indrumarea si urmand retetele unei echipe de medici dermatologi.
Produsele care le poarta semnatura sunt cunoscute pentru proprietatile lor miraculoase, ambalajele mici in care se distribuie, faptul ca nu provoaca reactii alergice si nu au miros.
Clinique a fost de asemenea primul brand care a lansat linii de produse pentru fiecare tip de ten. Astfel, nu ne surprinde ca fondurile de ten create de ei sunt cele mai bine vazdute la nivel international, de ani si ani de zile.
Clinique, precum si intregul gigant cosmetic din care face parte, Estee Lauder, sunt recunoscute pentru faptul ca s-au opus testarii pe animale.
Cat despre Estee Lauder ca intreg, este prima si cea mai puternica corporatie care a sustinut Fundatia de Cercetare pentru Cancerul la San. Nora doamnei Lauder a fost, de altfel, creatoarea celebrei fundite roz - acum simbol international - care poarta semnatura acestei cauze. Din 1993 incoace compania a strans nu mai putin de 11 milioane de dolari pentru aceasta fundatie.
L'Occitane - ingrediente organice pentru ingrijire in stil mediteranean
L'Occitane en Provance este unul dintre cei mai mari retaileri de cosmetice si dermo-cosmetice naturale, obtinute din ingrediente organice.
Fondat in 1976 de catre Olivier Baussan, pe vremea cand acesta nu avea decat 23 de ani, brandul a intrat pe piata de cosmetice frantuzeasca datorita proprietatilor curative ale ingredientului cheie pe care il folosea, si anume uleiul esential de rozmarin.
Printre ingredientele minune pe care brandul le foloseste in prezent se numara uleiul esential de imortele, mierea, uleiul esential de levantica, merele cultivate organic, untul de shea si orezul rosu.