1. Prioritizeaza!
In fiecare zi, in fiecare ora chiar, intreaba-te care este cel mai important lucru asupra caruia trebuie sa te concentrezi! Reprogrameaza lucrurile care nu “ard” si astfel vei putea sa te ocupi de cele importante in timp util, sa poti pleca acasa la timp si sa te ocupi si de celelalte cu acelasi grad de profesionalism. Nu va fi nimeni fericit daca le faci peste program, la repezeala, cu gandul la partenerul care va stramba din nas ca lipsesti iar de la cina sau la copilul care nu isi face temele daca nu-l supraveghezi.
2. Gandeste in favoarea ta
Nu va face nimeni asta in locul tau, asa ca de fiecare data cand intampini o situatie, gandeste-o astfel incat tu sa iesi in avantaj. Gandeste creativ, proceseaza bine inainte sa raspunzi afirmativ la o propunere care iti afecteaza timpul dedicat vietii personale.
3. Cere ajutorul
De aceea nu traim in munti, izolati. De aceea avem o intreaga echipa la birou si de aceea exista parinti, vecini si prieteni. Nu te forta sa le faci tu pe toate. Nu iti va ridica nimeni statuie daca te epuizezi si esuezi lamentabil “ca tiganul la mal”. Cerand ajutorul celor din jur ajungi sa iti imbunatatesti si relatiile interpersonale, dar si sa ai timp pentru ceea ce conteaza!