Ce este un brand personal?
"Simpu spus, si pe intelesul tuturor… brandul personal inseamna perceptia valorii tale in mintea celorlalti. El reprezinta o suma de elemente intangibile care iti cresc vizibil valoarea in perceptia celor cu care intri in contact. Conceptul este relativ recent, avand in vedere ca a aparut acum doar 10 ani. Poate ca la prima vedere, acest termen te poate 'speria' putin, dar este esential sa stii ca el este defapt felul in care tu te prezinti in fata celorlalti… pentru a-i convinge sa iti accepte ideile sau sa iti cumpere serviciile. Asemeni firmelor care isi maresc valoarea de piata cu ajutorul brandurilor… si tu poti face acelasi lucru, persoana fizica fiind. Cel mai important proces de care trebuie sa tii cont in momentul in care te gandesti sa iti creezi un brand personal este cel de auto-cunoastere.", spune Andy Szekely. Este normal ca pentru a-ti putea crea un brand personal cu ajutorul caruia sa te poti vinde celorlalti sa fie nevoie sa te cunosti foarte bine pe tine insati, sa iti cunosti adevarata valoare si punctele forte pe care te poti axa".
Etapele construirii brandului personal
Acum ca te-ai hotarat sa iti creezi un brand al tau, Andy Szekely arata care sunt cei 6 pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pentru ca in 6 luni sa ai rezultate vizbile in acest sens.
1. Conceptia
Acesta este stadiul de analiza in care iti identifici punctele tari si slabe, domeniul tau de expertiza si cele mai importante elemente de imagine cu care vrei sa "iesi in lume". Totul se rezuma aici la auto-cunoastere.
2. Constructia
Acest stadiu determina strategiile de pozitionare si canale de comunicare prin care vei transmite pietei-tinta mesajele tale. Cateva dintre vehiculele esentiale pentru transmiterea mesajelor de branding personal sunt: Internetul, scrierea de articole, participarea la evenimente, comunicarea prin email si telefon, etc.
3. Consolidarea
In aceasta etapa controlezi mediul in care te misti pentru exprimarea brandului personal. Felul in care te imbraci, masina pe care o conduci, firma la care lucrezi, oamenii cu care te intalnesti… toate acestea conteaza foarte mult. Regula de baza este coerenta – de exemplu, felul in care te imbraci corespunde cu modul cum vorbesti, cu locurile pe care le frecventezi si oamenii cu care iti petreci majoritatea timpului.
4. Conectarea
Ideea este sa iti construiesti un brand personal versatil care poate fi folosit in diverse contexte. Asemanand procesul cu constructiile de cladiri, este ca si cand ai finaliza cu succes o prima constructie si vrei sa te apuci de altele, pe baza experientei pe care o ai.
5. Consacrarea
Acesta este stadiul reinventarii brandului personal - cum sa treci la nivelul urmator. Asemanand cu constructia de cladiri, el corespunde dezvoltarii de proiecte imobiliare de anvergura. Exemple tipice de consacrare a brandului personal sunt sportivii care devin antrenori de succes.. Este trecerea naturala de la stadiul de discipol la cel de maestru.
6. Contributia
Acesta este stadiul transcenderii brandului, momentul in care devii independent de brandul tau si te poti dedica oricarui tip de proiect intrucat brandul este puternic si flexibil. Este cazul unor personaje celebre cu proiecte filantropice extraordinare: Oprah Winfrey sau Bill Gates. Practic, orice faci, oamenii te urmeaza.
La ce poate folosi?
In continuare, Andy Szekely iti explica la ce iti poate fi de ajutor acest brand personal.
1. Valoare perceputa mare - deci piata te va plati mai mult pe ora de competenta oferita.
2. Cost mai mic – efortul de vanzare este mai mic pentru ca vin clientii si intreaba de tine in loc sa bati tu la diverse usi.
3. Asteptari implinite – oamenii stiu la ce sa se astepte si le confirmi asteptarile, pentru ca oricum ele se suprapun peste expertiza ta.
Acestea fiind spuse, nu pot decat sa iti urez spor in construirea propriului brand!