Tine un jurnal!
Primul pas catre o mai buna administrare a timpului de care dispui este sa-ti dai seama cum ti-l petreci in prezent. Un jurnal ti-ar fi foarte folositor in aceasta directie. Pe parcursul unei zile, incearca sa iti notezi ori de cate ori incepi si termini o activitate. Poti sa faci asta doar pe parcursul programului de munca… sau pe parcursul intregii zile. Seara, gaseste-ti putin timp pentru a sorta toate activitatile si pentru a le grupa in diferite categorii. Apoi, analizeaza-le si vezi cat la suta din timp aloci fiecarei categorii in parte! De preferat ar fi sa faci lucrul asta timp de o saptamana, iar la final sa ai niste rezultate concrete. E important sa stii ca trebuie sa tii cont de absolut toate activitatile. Noteaza cat timp petreci dand email-uri, citind presa, navigand pe internet, dand telefoane, mancand, etc.
Ai putea fi surprinsa de faptul ca iti petreci doar o mica parte a timpului… facand ceea ce tu numesti munca. Restul timpului il petreci socializand, in pauza de cafea, mancand, vorbind la telefon, stand pe internet, etc.
Analizeaza-ti rezultatele!
Steve Pavlina povesteste, tot pe blogul sau, ca prima oara cand a tinut un astfel de jurnal, a cumulat doar 15 ore de munca efectiva la finalul unei saptamani. 15 ore de munca, in contextul in care petrecuse la birou 60 de ore in respectiva saptamana! Si tot intrebandu-se cum a pierdut cele 45 de ore ramase, s-a uitat in jurnal. Si ce a descoperit? A descoperit ca timpul a trecut pe motiv ca isi verifica mailul mult mai des decat era nevoie, facea o multime de lucruri marunte si complet neimportante, citea ziarele, petrecea prea mult timp la masa de pranz, iar lista ar putea continua.
Asta este motivul pentru care este foarte important sa iti analizezi cu grija rezultatele la final de saptamana. Asa ai putea sa iti dai seama caror lucruri neimportante le acorzi mult prea multa atentie si ce lucruri cu adevarat importante… neglijezi!
Calculeaza-ti eficienta!
Acest lucru se face extrem de simplu. Iti poti calcula eficienta, impartind timpul in care muncesti cu adevarat…. la timpul pe care il petreci zilnic la birou! Simplu, nu-i asa?
Daca vreodata ai incercat sa te autdisciplinezi sa faci niste lucruri pentru care nu aveai motivatie, mai mult ca sigur ca ai esuat! De data asta o sa incercam o metoda care pentru multi a dat rezultate bune! Spre exemplu, intr-o zi propune-ti sa petreci doar 5 ore la birou, iar in restul zilei nu munci deloc! Creierul uman functioneaza astfel incat nu are cum sa nu dea rezultate la aceasta metoda. Cu siguranta, eficienta iti va creste cu cel putin 30%. Continua sa faci asta, pana simti ca ai ajuns la un rezultat care te multumeste. Astfel, vei inceta sa mai stai la birou ore in sir pentru a face niste lucruri pe care in mod normal le-ai putea face in doar jumatate din timp!
Inca nu am incercat tehnica, dar promit ca o voi face! Sincer, chiar am nevoie sa mai lucrez putin la eficienta! De maine, ma pun pe treaba, iar la finalul unei saptamani…va voi spune rezultatele. Astept sa le comentam impreuna pe forum. Si… se mai incumeta cineva sa incerce exercitiul impreuna cu mine?