Solicitare vine dupa ce presa a scris ca unul din cele trei elemente ale reprezentarii vizuale a brandului respectiv izotipul, (frunza verde n.r.) este asemanator in proportie foarte mare, ca forma si compozitie, cu un alt logo comercializat pe internet.
"Scrisoarea oficiala a MDRT, inregistrata cu nr. CM 51002/30.07.2010, are la baza prevederile contractuale, conform carora asocierea garantat originalitatea elementelor manualului de brand si faptul ca acestea nu aduc atingere prevederilor legislatiei romane, comunitare si internationale" se arata in comunicatul Ministerului.
"Precizam ca MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte", se mai arata in comunicatul Ministerului.
Udrea sustinea ieri ca autoritatile se afla in legalitate in ceea ce priveste respectarea drepturilor de autor la realizarea brandului turistic al Romaniei.
"Prestatorul garanteaza ca elementele sunt originale si nu incalca drepturile de autor, drepturile fiind utilizate de un tert. Din punctul meu de vedere si, avand un text in mana, ministerul este intr-o situatie legala", a declarat joi ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului.
O data cu lansarea noului brand turistic al Romaniei, Ministerul Turismului a rezervat, prin intermediul unor firme specializate, opt domenii web care fac referire la sloganul brandului de tara, lansat, joi, la Shanghai, de ministrul Elena Udrea.
"Inainte de lansarea oficiala a brandului de turism al Romaniei, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a apelat la firme specializate pentru rezervarea domeniilor www.explorethecarpathiangarden.ro,www.explorethecarpathiangarden.com, www.explorethecarpathiangarden.net, www.explorethecarpatiangarden.org, www.explorethecarpathiangarden.info, www.explorethecarpathiangarden.eu, www.carpathiangarden.ro si www.carpathiangarden.com", se arata intr-un comunicat al institutiei remis, joi.