Numarul micilor promoteri este in crestere, si se pare ca ultima frontiera a marketingului reprezinta recrutarea directa a fetitelor si copiilor prin intermediul retelelor de socializare. In schimbul publicitatii copiii primesc bani, noteaza La Repubblica.
Se numesc "brand ambassadors", sau ambasadori de marca. Baietii si fetitele trebuie sa promoveze un produs in randul retelei lor de prieteni si colegi de scoala.
Expertii au estimat ca fiecare copil, in afara de faptul ca este un potential consumator, poate reprezenta si un imens factor multiplicator de meseje. Chiar mai eficient decat spoturile publicitare si diferitele reclame.
Noul site britanic specializat in acest tip de marketing se numeste Dubit, si in cateva luni a devenit o putere pe internet, provocand proteste virulente din partea parintilor si al asociatiilor de protectie a minorilor.
Agentia a recrutat sute de mii de copii cu varste de peste sapte ani, cu promisiunea de a le plati circa 28 de euro pe saptamana.
Adam Hildreth, responsabilul acestui site, spune ca permisiunea parintilor este ceruta in permanenta atunci cand este vorba de copii sub 16 ani, insa au fost depistate foarte multe cazuri in care copiii au reusit sa intre in circuitul agentiei, fara o aprobare din partea parintilor.
"E un sistem diabolic", comenteaza Richard O'Hagan, un avocat care cere guvernului sa intervina pentru a reglementa situatia creata de Dubit.
Pana acum branduri celebre precum Mattel sau Coca-Cola au apelat la acest tip de marketing, mai ales dupa ce "televiziunea a inceput sa fie din ce in ce mai selectiva cu mesajele publicitare la diferite produse cum sunt cele reprezentate de junk food", mai spune O'Hagan.
Potrivit economistului Ed Mayo, autor al unei carti despre cosum in randul adolescentilor pe Dubit s-au inscris peste o jumatate de milion de mici promotori englezi, care nu fac doar publicitate ci si ajuta la realizatea unor diferite studii de piata, raspandind chestionare prin care sunt obtinute informatii despre comportamentul de consum al tinerilor.