11% dintre romanii chestionati declara ca folosesc produse bancare de economisire, mult mai putin decat austriecii (75%), cehii sau bulgarii (peste 2 treimi din populatie), dar mai mult decat vecinii din Ucraina, Polonia sau Serbia.
Procentul utilizatorilor de produse bancare este de 56% din totalul populatiei de peste 15 ani (media pentru intreg anul 2009), Romania clasandu-se pe locul 13 intre tarile europene analizate, cu doar o pozitie inaintea Bulgariei. Printre primele clasate se gasesc tari precum Slovenia si Austria cu o penetrare a serviciilor bancare de 100%, respectiv 98%, urmate de Croatia si Cehia cu cate 90 de procente.
Daca ne referim la obiceiurile de utilizare a serviciilor tip e-banking sau Internet banking, romanii se dovedesc inca foarte reticenti, mai putin de un procent apeland la acestea. In fruntea topului se afla Cehia (29%), Slovenia (24%) si Polonia (20%).
GfK Financial Market Data System (FMDS) este un studiu continuu care masoara obiceiurile bancare ale locuitorilor cu varsta de peste 15 ani din 13 tari ale Europei Centrale si de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croatia, Slovacia, Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Hertegovina, Bulgaria si Romania, esantionul celor chestionati in Romania fiind de 1000 de persoane, reprezentativ la nivel national.