Potrivit unui studiu realizat de GfK Romania, cercetarea mai arata ca tinerii raman printre cumparatorii cu cea mai mare predilectie pentru online, relateaza dailybusiness.ro.
Astfel, achizitiile online sunt realizate mai des de catre cei cu varste cuprinse intre 18-24 ani (37%), iar adoptarea acestui comportament scade pe masura ce varsta creste, astfel ca ajunge la 31% pentru cei cu varsta intre 25-34 ani si la 26% pentru intervalul 34-44 ani.
Proportia dintre femei si barbati este aproximativ egala. Locuitorii din Bucuresti si cei cu educatie superioara au facut intr-o proportie semnificativ mai mare cumparaturi online, cu 36%, respectiv 40%.
De pe Internet, locuitorii din mediul urban comanda in special produse electronice, electrocasnice, telefoane (44%), imbracaminte si accesorii vestimentare (28%), dar si produse de ingrijire personala (22%) sau carti, CD-uri, DVD-uri (22%).
Potrivit studiului GfK, incep sa fie populare si platile online prin card bancar, acestea fiind pe locul al doilea ca metoda de plata utilizata in ultimele 12 luni de 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban.
„In mod cert, cumparaturile pe internet devin din ce in ce mai populare. Totusi, rolul internetului pentru cumpararea de produse merge dincolo de comanda online. De exemplu, foarte multi consumatori se informeaza de pe Internet in legatura cu anumite cumparaturi pe care intentioneaza sa le faca, apoi, o parte dintre acestia aleg in continuare sa cumpere produsele din magazinele traditionale, respectiv offline”, a afirmat Traian Nastase, online project manager GfK Romania.
Potrivit datelor ePayment, principalul procesator de plati online din Romania, in primele 10 luni ale anului 2011, romanii au cumparat online cu card bancar cu 14% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In industria platilor online prin card bancar predomina vanzarile de produse si servicii din sectorul turismului, telecomunicatiilor si serviciilor. Cu toate acestea, in 2011, cresteri semnificative fata de anul anterior s-au inregistrat pe segmentul vanzarilor online de flori (75%), carti (76%) si cadouri (64%).
Exista si romani fericiti ... fara shopping
Cele mai importante criterii dupa care ne orientam la cumparaturi