Pompa de benzină trimite combustibil motorului și este o componentă crucială pentru funcționarea mașinii, dar are uneori tendința de a da rateuri și a te lăsa pe marginea drumului, mai ales dacă obișnuiești să oprești mai rar la benzinărie. Părțile cheie ale unei pompe sunt filtrul de benzină și rotorul. În realitate, combustibilul răcește electromotorul în timp ce benzina din rezervor trece prin filtru și ajunge să fie presată de rotor, fiind împinsă prin pompa de motor electric pentru a răci restul pieselor care fac posibilă mișcarea motorului.
Să conduci o mașină care nu mai are suficient combustibil înseamnă să mergi cu aer, nu cu lichid inflamabil generator de căldură și electricitate, iar răcirea nu se mai realizează corespunzător. Cum gazele tind să aibă un transfer de căldură mai mic decât lichidele, electromotorul se supraîncălzește și se poate topi sau crăpa. În plus, combustibilul funcționează ca un agent de lubrifiere pentru pompă, deci să bagi aer prin sistem cauzează uzura prematură a părților motorului.
Pe lângă supraîncălzire și uzură prematură, să mergi cu rezervorul gol face ca sedimentele ce în mod normal rămân pe fundul rezervorului să se ridice, iar aceasta este o problemă destul de mare, mai ales la rezervoarele vechi, care sunt corozive. Drept urmare, nu ai vrea ca pompa de benzină să se umple de reziduri, pentru că aceste sedimente înfundă filtrele și odată ce benzina nu mai poate circula corespunzător până la motor, mașina ta nu va mai porni.
Ține minte că înlocuirea pompei este un chin, deoarece presupune bani mulți și ceva timp să te ocupi de ea, iar lucrurile se înrăutățesc în cazul mașinilor noi, la care accesul în interior se face mai greu. Deci mai bine fă plinul mai des și încearcă să mergi cât mai puțin pe gaz.
Vezi ce poți face ca să prelungești viața mașinii tale
Câteodată este tentant să-ți forțezi un pic norocul și să mergi cât poți de mult cu indicatorul de benzină spre minim. Ar trebui să fii însă atentă când faci asta, deoarece îți uzezi mai mult mașina.