Victoria este femeia de cariera – femeie. Se bucura de moda, iubeste, munceste cot la cot cu angajatii ei pentru ca e de parere ca vei face performanta respectandu-ti oamenii si muncind mult, dar mai mult, isi traieste visul: face ce ii place – detine o afacere de care e indragostita.
Cum e sa detii magazinele Next din Romania?
Este o mare responsabilitate, dar in acelasi timp si extrem de captivant. Este o piata extrem de tentanta, partea de retail a explodat si creste continuu inca din 2004. Am venit in Romania in 2007, asa ca am vazut foarte multe schimbari, dar totul este minunat. Avem o oferta larga de produse, asa ca in fiecare zi e diferit, in fiecare zi facem altceva, niciodata nu ma plictisesc si e de-a dreptul minunat.
Cat de des vii in Romania pentru a observa cum merge afacerea?
Acum traiesc aici. M-am stabilit in Romania, dar mai merg si in Londra. Asa ca, imi impart timpul intre Anglia si Romania.
De ce ai ales Romania?
Am venit aici in vacanta si mi-am dat seama ca este o oportunitate buna. Am lucrat 10 ani pentru Next, ca fashion buyer, si mi-am dat seama ca este momentul ideal pentru retail. Cei de la Next erau interesati sa deschida magazine aici, asa ca le-am facut o propunere. Am facut un plan de business si am venit aici sa-l pun in aplicare.
Exista o selectie speciala de produse pentru magazinele din Romania?
Nu aleg anumite produse pentru Romania, sunt exact la fel ca in Anglia, dar daca avem un produs care se vinde foarte bine, comand mai mult acel produs sau daca exista anumite produse care nu se vand foarte bine, comand mai putine din acea gama etc. Dar sunt aceleasi produse, aceeasi calitate.
Ce parere ai despre consumatorul roman?
E minunat. E loial, extrem de interesat de tendinte, foarte generos in zilele de sarbatoare sau cand are aniversari si acum ne bucuram sa avem clienti fideli, care vin direct la noi pentru produsele pe care si le doresc, chiar daca e vorba de haine pentru femei, copii sau produse pentru casa. Am observat ca daca un client a cumparat ceva de la noi, va reveni cu siguranta. Evident oamenii sunt multumiti de produse.
Ce sfat ai pentru femeile care doresc sa porneasca o afacere proprie?
Sa faca foarte multe cercetari inainte. De exemplu, planul de business pe care l-am realizat a fost de doi centimetri grosime. Mi-a luat luni de zile sa-l fac. A fost o munca foarte grea. Trebuie sa verifici si sa cercetezi totul, trebuie sa-ti planifici afacerea, gandindu-te care ar putea fi cel mai groznic scenariu care s-ar putea intampla si daca ai putea sa supravietuiesti in acea situatie, atunci vei putea sa supravietuiesti la orice.
Ce ti-ai imaginat ca ar fi fost cel mai groznic scenariu?
Nu cred ca a anticipat cineva recesiunea, dar daca supravietuiesti in aceasta perioada, inveti foarte multe. Daca iti poti taia costurile, sa iti pastrezi clientii si iti poti creste vanzarile in pofida perioadei, atunci poti sa ai succes.
Ce ai invatat din aceasta perioada de criza?
Am invatat ca oamenii vor cumpara in continuare, dar sunt mai selectivi, analizeaza piata, cauta reducerile, ofertele, insa vor calitate buna.
Ai folosit mystery shoppers inainte de a deschide un magazin in Romania?
Eu am fost propriul meu mystery shopper. Am fost in foarte multe magazine, am analizat piata, am facut o comparatie, am verificat calitatea, preturile etc.
Care este filosofia ta in afaceri?
Trebuie sa muncesti mult, sa-ti tratezi cum trebuie personalul, cu mult respect. Daca tu muncesti mult, ei vor munci mult pentru tine. Avem un mediu de lucru placut, angajatii lucreaza foarte mult pentru mine, si cred ca ii rasplatesc si ii tratez bine. Cred ca trebuie sa te uiti continuu in viitor. Nu stiu ce se va lansa anul viitor si dupa, dar trebuie sa fii deschis.
Ce anticipezi? Ce iti propui sa faci in viitor?
Imi propun sa deschid mai multe magazine. Nu stiu exact unde. Daca vor fi tot in Bucuresti, sau in alt oras. Asa ca pana anul viitor ma voi decide.
Ai analizat piata din alte orase din Romania, unde vei putea deschide un magazin?
Da, am fost in Iasi, Brasov, Cluj si Sibiu. Momentan astept. Am deschis acum al treilea magazin si voi astepta sa vad cum se va dezvolta.
Care este diferenta intre Next si alte magazine?
Cred ca avem o calitate buna la preturi bune. Ne raportam la tendinte, chiar daca este vorba si de haine pentru copii. Hainele sunt confortabile, au preturi rezonabile si sunt create foarte bine.
Daca o femeie ar intra in magazinul Next si te-ar intreba "Ce produs trebuie sa am din magazinul acesta?", ce i-ai raspunde?
In sezonul acesta, i-as recomanda rochia pe care o port acum. Avem o serie de rochii spectaculoase, in nuante vii, cum e portocaliul, care sunt inspirate din anii ’70 si pe care le poti purta atat seara dar si ziua. Cu siguranta i-as recomanda un produs al carui design este inspirat din anii ’70.
Care este sfatul tau pentru o femeie care face shopping?
Probeaza tot! Ia-ti timp! Nu iti face o parere proasta de la inceput, pentru ca e posibil sa nu ai lenjeria potrivita sau pantofii ideali. Sa ceri sfatul asistentilor din magazin, care sunt foarte pregatiti. Sa nu fii impulsiva cand faci shopping! Sa nu urmezi neaparat moda, ci ce ti se potriveste cel mai bine.