Ce ne spune advertisingul despre femei? Ne spune ca felul cum arata femeia este cel mai important. Primul lucru pe care il face advertisingul este sa ne intoxice cu imagini ale idealului frumusetii feminine.
Femeile invata de la o varsta frageda ca trebuie sa petreaca mult timp, sa investeasca energie si bani in incercarea de a obtine acest look perfect si sa se simta vinovate si rusinate cand esueaza. Iar esecul este inevitabil, fiindca idealul este bazat pe o perfectiune artificiala. Aceasta femeie perfecta nu are riduri, cicatrici sau pete, dar nici pori! Cel mai important aspect al acestei perfectiuni este ca nu poate fi obtinuta si nimeni nu arata asa. Nici macar modelele.
Cindy Crawford spunea: “Mi-as dori sa arat precum Cindy Crawford.” Insa nu arata asa si nici nu ar putea sa arate asa, fiindca este un look creat prin cosmetice si in prezent in Photoshop.
Rasfoind revistele constati ca Jessica Alba primeste o talie mai subtire, Keira Knightley primeste un bust mai mare, iar Kelly Clarkson slabeste cu ajutorul programelor de editare.
Nu gasesti pe nicaieri fotografii ale unor femei considerate frumoase care sa prezinte imperfectiuni. Traim intr-o societate in care trupurile femeilor sunt constat transformate in obiecte, de la sticle de bere si pana la personaje din jocuri pentru calculator, iar asta afecteaza imaginea de sine a femeii si, mai rau de atat, creeaza un mediu propice pentru dezvoltarea violentei asupra femeii.
Transformand un om intr-un obiect faci primul pas spre a justifica violenta la adresa acelei persoane. Asa se intampla in cazul rasismului, homofobiei sau terorismului. E acelasi proces: persoana este dezumanizata, iar violenta devine inevitabila. La fel se intampla si cu femeile. Corpurile femeilor sunt dezmembrate in reclame, atragandu-se atentia asupra unei singure zone, precum picioarele sau bustul. Oriunde te-ai uita, femeile sunt transformate in lucruri sau, mai rau, in fragmente din lucruri.
Iar fetele primesc de la o varsta frageda mesajul ca trebuie sa fie imposibil de frumoase si sexy, dar si extrem de slabe. Pana la varsta de 8-10 ani, fetele se simt bine in pielea lor, insa de indata ce ajung la pubertate, se lovesc de acest zid al aparentelor ce promoveaza perfectiunea fizica.
Se ajunge la epidemia de probleme de nutritie, fiindca modelele din reclame devin din ce in ce mai slabe.
Exista, insa si femei care refuza sa se conformeze standardelor, precum Kate Winslet. Cand GQ a publicat o fotografie retusata, actrita declarat ca modificarile in Photoshop au fost facute fara acceptul ei.
“Nu arat asa si nu-mi doresc sa arat asa.”
Ce putem face pentru a stopa acest fenomen? In primul rand, trebuie sa constientizam ca exista o problema. Trebuie sa ne dam seama ca ne afecteaza. Obsesia siluetei slabe, iluzia perfectiunii si nu in ultimul rand, violenta asupra femeii sunt probleme care ar trebui sa primeasca o atentie sporita. Astfel de probleme nu pot fi rezolvate fara modificarea mediului in care traim si a principiilor dupa care ne ghidam.
Aminteste-ti ca de fiecare data cand iti doresti sa atingi perfectiunea prezentata in reviste faci inca un pas catre a fi victima violentei domestice. Iti mai vine sa tii cura de slabire sau sa iti faci un tratament de micsorare a porilor?
Citeste si:
Proiect fotografic inedit: Sexy este o atitudine - Iluzia frumusetii, un mit destramat!
Frumusetea interioara, inventia femeilor urate
Secretul Biancai Dragusanu pentru pictoriale fara Photoshop - Indraznesti?
Sursa: upworthy.com