Brad Pitt

Brad Pitt îşi avertizează fanii după ce o femeie din...

Citeste mai mult»
Bob Dylan

Bob Dylan se alătură TikTok, 'împotriva curentului'

Citeste mai mult»
Regina Sonja

Regina Sonja a fost externată după o operație pe cord

Citeste mai mult»
horoscop

Trei zodii care au noroc în luna februarie. Le va merge...

Citeste mai mult»
celine dion

Celine Dion, mesaj emoționant la 9 ani de când e văduvă....

Citeste mai mult»
Renee Zellweger

Renée Zellweger, despre pauza de şase ani din carieră:...

Citeste mai mult»
kidman

Nicole Kidman nu își dorește ca fiicele ei adolescente să...

Citeste mai mult»
papa francisc

Papa Francisc și-a lansat autobiografia, 'Hope' în peste...

Citeste mai mult»
pep

Pep Guardiola şi soţia sa, Cristina Serra, se despart...

Citeste mai mult»
Brad Pitt

O emisiune TV franceză retrasă după ridiculizarea unei...

Citeste mai mult»
The Weeknd

The Weeknd îşi amână lansarea noului album „în semn de...

Citeste mai mult»
oscar

Dineul nominalizaților la premiile Oscar, anulat din...

Citeste mai mult»
mireasa

O femeie a cerut anularea căsătoriei, după ce nunta falsă...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Lansarea emisiunii culinare a lui Meghan Markle a fost...

Citeste mai mult»
Jude Law

Jude Law îl va interpreta pe Vladimir Putin în „The...

Citeste mai mult»
casa

O familie britanică a cumpărat o casă în Sicilia cu doar...

Citeste mai mult»
mel

Mel Gibson speră să filmeze anul viitor continuarea...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin Halyna

Alec Baldwin i-a dat în judecată pe procurorii care l-au...

Citeste mai mult»
fructe

Un excursionist a supraviețuit două săptămâni în munți...

Citeste mai mult»
jessica

Jessica Alba și Cash Warren divorțează după 16 ani de...

Citeste mai mult»
incendii

Reședințe ale unor vedete de la Hollywood, distruse de...

Citeste mai mult»

Laserul CO2 – Tratamentul ce poate elimina ridurile și...

Citeste mai mult»
Zendaya şi Tom Holland

Actorii Zendaya şi Tom Holland s-au logodit

Citeste mai mult»
cancer celule canceroase

Un studiu identifică potențialul de risc pentru mii de...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Moartea lui Liam Payne - Un al doilea bărbat suspectat că...

Citeste mai mult»
gheboasa

Trapperul Gheboasă a obţinut, în primă instanţă, anularea...

Citeste mai mult»
bici

Cum să trăiești sustenabil: 5 mici schimbări cu impact mare

Citeste mai mult»

Cântăreaţa Rihanna a dezvăluit că nu a băut alcool în 2024

Citeste mai mult»
jill

Jill Biden a primit un diamant de 20.000 de dolari de la...

Citeste mai mult»
rosi

Rosita Missoni, apreciată creatoare de modă italiană, a...

Citeste mai mult»
bijuterii

Bijuterii în valoare de aproximativ 300.000 de euro...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Cinci persoane au fost inculpate în cazul morții lui Liam...

Citeste mai mult»

Cele mai romantice plaje din Algarve: locuri perfecte...

Citeste mai mult»
Lewis Hamilton

Lewis Hamilton vrea să vorbească limba italiană pentru a...

Citeste mai mult»
Casa din Home Alone

Casa din filmul „Home Alone” a fost vândută de Crăciun

Citeste mai mult»
sarcina

Ashleigh Barty, fost lider WTA, a anunţat că este...

Citeste mai mult»
Blake Lively

Blake Lively îl acuză pe Justin Baldoni, partenerul ei...

Citeste mai mult»
Gina

Michael Schumacher va deveni bunic. Fiica sa Gina a...

Citeste mai mult»
Denzel Washington

Denzel Washington s-a botezat la New York şi a primit...

Citeste mai mult»
Regele Charles al III-lea

Tratamentul pentru cancer al regelui Charles al III-lea...

Citeste mai mult»

Zen-guru la birou

De în Cariera 3 mar 2009
Am nevoie de o oaza personala de liniste in mijlocul mailurilor si a task-urilor care nu inceteaza sa vina, a telefoanelor care iti intrerup de multe ori si mersul la...tigara, sa spunem. In mijlocul agitatiei pe care munca celor mai multi dintre noi o presupune, armonia este lucrul care ne poate face orele petrecute la birou mai usoare, ne poate mari energia si pofta de munca si ne poate prelungi viata.
Cu toate ca mi-ar placea cateodata o slujba in care evenimentele neasteptate sa nu existe si lucrurile sa se desfasoare conform planului, sunt nevoita sa imi descopar, in fiecare zi, veleitati cameleonice pentru a putea face fata fiecarei schimbari.

Cred ca ai observat si tu cat de mult te irita sau, mai rau, iti scad productivitatea lucrurile marunte care ne intrerup sau care ne scot din ritmul obisnuit. Aerul conditionat care ne irita, lumina artificiala puternica care ne inroseste ochii, calculatorul si orele lungi petrecute in fata monitorului…toate aceste si multe altele isi pun amprenta asupra noastra si amprenta asupra stilului nostru de a lucra.

Imi dau seama ca exista multe birouri in care se lucreaza in schimburi sau in care angajatii nu au un loc permanent al lor, asa ca in acele cazuri nu iti poti transforma mediul inconjurator intr-unul care sa te faca sa te simti bine. In acele cazuri trebuie sa iti asumi faptul ca schimbarile vor fi foarte putine, dar eficiente.

Pentru a-ti putea face biroul sau spatiul de lucru un loc care sa inspire armonie, sa inspire la creativitate si la munca cu cat mai putin stres, ai putea urma aceste principii:

- Incepe cu hartiile! In primul si in primul rand, aduna toate dosarele si toate hartiile de pe biroul tau si pune-le deoparte, fara a le sorta. Pentru a le depozita mai bine, poti folosi o cutie de carton. Acum urmeaza cea mai plictisitoare activitate: ia fiecare foaie, uita-te pe ea, uita-te la numeroasele adnotari pe care ti le-ai facut (eu am prostul obicei de a scrie numere importante de telefon pe orice foaie sau revista, daca sunt grabita) si pastreaza ce ti se pare important. Ai putea imparti foile sau documentele in patru categorii, in functie de dosarul in care le asezi sau de importanta lor: De aruncat, De pastrat/arhivat, De facut si Urmeaza. Astfel, iti vei putea organiza nu numai biroul, ci si munca viitoarelor saptamani.

- Arunca tot! Arunca hartiile pe care le-ai pus in maldarul "De aruncat" si incepe sa iti faci ordine pe birou. Arunca bombonelele de ciocolata (daca nu vrei sa faci risipa, pentru ca e criza, iti poti ingadui cinci minute de pauza timp in care sa imparti bomboanele cu colegii!), sticla de apa plata care zace acolo de cateva zile, cartile de vizita si post-it-urile care ti-au impanzit documentele si monitorul. Sorteaza-le inainte de a le arunca, dar arunca-le pe cele care nu iti mai folosesc!

- Totul in sertar! Pune-ti toate agrafele de birou (sa fim sinceri, de cate ori le-ai folosit in ultima luna?), capsatoarele, creioanele si agendele in sertarele biroului. Pastreaza doar pixurile care mai au pasta si pe acelea pune-le in suportul lor.
- Cutia To-do! Pune-ti toate documentele la care lucrezi intr-o singura cutie. In felul acesta, nu vei mai avea niciodata hartii imprastiate pe birou.

- Simplifica-ti viata! Acum urmeaza organizarea calculatorului. Sterge sau transfera intr-un folder special creat toate documentele sau aplicatiile de pa desktop care nu iti mai folosesc. In felul acesta vei ramane doar cu shortcut-urile programelor pe care le folosesti frecvent si nu iti vei mai obosi ochii, cautand un anumit document sau poza. Invata sa iti pui toate lucrurile personale (link-uri, poze, melodii, documente) intr-un folder special, de care sa nu te "lovesti" toata ziua. Foloseste o imagine relaxanta (senina, spun specialistii) ca background-ul monitorului tau si deschide numai documentul la care lucrezi.

- Mail in doze mici! Pentru a putea munci cu spor si cu o atitudine Zen, este recomandat sa iti inchizi mailul si comunicarea prin Yahoo Messenger si sa te limitezi la a-ti verifica mailul o data sau de doua ori pe zi. Eu recunosc ca acest ultim punct, care ar presupune sa nu imi verific mailul (pe cel de serviciu, desigur) nu l-as putea indeplini niciodata, mai ales ca mi-ar ingreuna munca neputinta de a-l utiliza.

- Renunta la tot ce ti se pare inutil: la poze vechi, la mici obiecte decorative. Intreba-te daca iti sunt necesare cu adevarat si alege care dintre ele iti imprima o atmosfera linistita. Si mai simplu, incearca sa te detasezi si sa iti privesti biroul asa cum ar face-o un necunoscut si alege cu ochii lui!

Poti aduce armonia la birou si intretinand relatii cat mai colegiale cu cei cu care lucrezi. Oamenii din jurul nostru au o mare influenta asupra starii noastre de spirit, asa ca nu uita ca poti avea un birou randuit, dar te poti simti neconfortabil daca in aer "pluteste" un aer de cearta sau de neintelegeri.

Un birou cu cat mai putine surse de stres inseamna armonie. Cat de Zen este biroul tau?
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
19 ian