Adriana Bahmuţeanu

Adriana Bahmuţeanu i-a făcut un parastas lui Silviu...

Citeste mai mult»
emily

Al cincilea sezon al serialului "Emily in Paris" va fi...

Citeste mai mult»
Ed Sheeran

Ed Sheeran a ajutat Ipswich Town să recruteze un jucător...

Citeste mai mult»
cuplu

Un studiu revoluționar arată cum fericirea partenerului...

Citeste mai mult»
anca

Mesajul emoționant al Ancăi Țurcașiu despre nepoțica sa,...

Citeste mai mult»
P. Diddy

P. Diddy este acuzat de o nouă agresiune sexuală asupra...

Citeste mai mult»
Vladimir Shklyarov

Poliţia rusă a deschis o anchetă după moartea unui...

Citeste mai mult»
Marius Borg Hoiby

Fiul prinţesei moştenitoare Mette-Marit a Norvegiei,...

Citeste mai mult»
Ridley Scott

Ridley Scott spune că sărutul gay al lui Denzel...

Citeste mai mult»
Adriana Bahmuteanu

Adriana Bahmuțeanu îi cere ajutorul premierului Ciolacu...

Citeste mai mult»

Beyoncé va susţine un concert live pe Netflix în 25...

Citeste mai mult»
Charles Dumont

Charles Dumont, compozitor pentru Edith Piaf, a murit la...

Citeste mai mult»
motan

Un motan din Scoţia dispărut de acasă, găsit la 500 km...

Citeste mai mult»
Conan O'Brien

Conan O'Brien va fi gazda ceremoniei Oscar 2025

Citeste mai mult»
 Daniel Craig

James Bond - Următorul actor va fi în vârstă de 30 de ani...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga va apărea în sezonul doi al serialului "Wednesday"

Citeste mai mult»
colier

Un misterios colier cu diamante de 300 de carate a fost...

Citeste mai mult»
celine dion

Céline Dion a avut o apariţie surpriză la prezentarea de...

Citeste mai mult»
Denzel Washington

Denzel Washington anunţă că va juca în "Black Panther 3"...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa de Wales va fi gazda concertului de Crăciun de...

Citeste mai mult»
John

John Krasinski, desemnat ''cel mai sexy bărbat în viaţă''...

Citeste mai mult»
Silviu Prigoană

Care a fost cauza decesului lui Silviu Prigoană

Citeste mai mult»
exerciţii fizice

Cinci minute de exerciţii fizice în fiecare zi ar putea...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla îşi reia angajamentele oficiale, însă cu...

Citeste mai mult»
pudra

Cum să creezi un machiaj de lungă durată

Citeste mai mult»
inel

Un inel de logodnă de 70.000 de dolari trebuie returnat...

Citeste mai mult»
Chris Martin

Chris Martin a întrerupt un concert pentru a ajuta un...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa Kate a apărut în public pentru a doua zi consecutiv

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa Kate revine în viaţa publică şi va participa la...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Trei persoane au fost inculpate în legătură cu moartea...

Citeste mai mult»
madonna

Madonna a criticat realegerea „infractorului condamnat,...

Citeste mai mult»
credit

Recomandări pentru un sfârșit de an organizat și relaxat

Citeste mai mult»
Tyka Nelson

Cântăreaţa Tyka Nelson, sora lui Prince, a murit la...

Citeste mai mult»
TikTok

O provocare de pe TikTok determină zeci de adolescente să...

Citeste mai mult»

Notariat Dorobanți Raluca Tunescu

Citeste mai mult»
sport

De ce este esențial să facem mișcare dimineața și seara

Citeste mai mult»
Jamie Lee Curtis

Jamie Lee Curtis, despre victoria lui Trump: „Înseamnă o...

Citeste mai mult»
Whoopi Goldberg

Whoopi Goldberg a refuzat să-i pronunţe numele lui Trump...

Citeste mai mult»
copil

Top 5 pilote pentru copii: confort și calitate pentru...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga a susţinut-o pe Kamala Harris la ultimul miting...

Citeste mai mult»

Zen-guru la birou

De în Cariera 3 mar 2009
Am nevoie de o oaza personala de liniste in mijlocul mailurilor si a task-urilor care nu inceteaza sa vina, a telefoanelor care iti intrerup de multe ori si mersul la...tigara, sa spunem. In mijlocul agitatiei pe care munca celor mai multi dintre noi o presupune, armonia este lucrul care ne poate face orele petrecute la birou mai usoare, ne poate mari energia si pofta de munca si ne poate prelungi viata.
Cu toate ca mi-ar placea cateodata o slujba in care evenimentele neasteptate sa nu existe si lucrurile sa se desfasoare conform planului, sunt nevoita sa imi descopar, in fiecare zi, veleitati cameleonice pentru a putea face fata fiecarei schimbari.

Cred ca ai observat si tu cat de mult te irita sau, mai rau, iti scad productivitatea lucrurile marunte care ne intrerup sau care ne scot din ritmul obisnuit. Aerul conditionat care ne irita, lumina artificiala puternica care ne inroseste ochii, calculatorul si orele lungi petrecute in fata monitorului…toate aceste si multe altele isi pun amprenta asupra noastra si amprenta asupra stilului nostru de a lucra.

Imi dau seama ca exista multe birouri in care se lucreaza in schimburi sau in care angajatii nu au un loc permanent al lor, asa ca in acele cazuri nu iti poti transforma mediul inconjurator intr-unul care sa te faca sa te simti bine. In acele cazuri trebuie sa iti asumi faptul ca schimbarile vor fi foarte putine, dar eficiente.

Pentru a-ti putea face biroul sau spatiul de lucru un loc care sa inspire armonie, sa inspire la creativitate si la munca cu cat mai putin stres, ai putea urma aceste principii:

- Incepe cu hartiile! In primul si in primul rand, aduna toate dosarele si toate hartiile de pe biroul tau si pune-le deoparte, fara a le sorta. Pentru a le depozita mai bine, poti folosi o cutie de carton. Acum urmeaza cea mai plictisitoare activitate: ia fiecare foaie, uita-te pe ea, uita-te la numeroasele adnotari pe care ti le-ai facut (eu am prostul obicei de a scrie numere importante de telefon pe orice foaie sau revista, daca sunt grabita) si pastreaza ce ti se pare important. Ai putea imparti foile sau documentele in patru categorii, in functie de dosarul in care le asezi sau de importanta lor: De aruncat, De pastrat/arhivat, De facut si Urmeaza. Astfel, iti vei putea organiza nu numai biroul, ci si munca viitoarelor saptamani.

- Arunca tot! Arunca hartiile pe care le-ai pus in maldarul "De aruncat" si incepe sa iti faci ordine pe birou. Arunca bombonelele de ciocolata (daca nu vrei sa faci risipa, pentru ca e criza, iti poti ingadui cinci minute de pauza timp in care sa imparti bomboanele cu colegii!), sticla de apa plata care zace acolo de cateva zile, cartile de vizita si post-it-urile care ti-au impanzit documentele si monitorul. Sorteaza-le inainte de a le arunca, dar arunca-le pe cele care nu iti mai folosesc!

- Totul in sertar! Pune-ti toate agrafele de birou (sa fim sinceri, de cate ori le-ai folosit in ultima luna?), capsatoarele, creioanele si agendele in sertarele biroului. Pastreaza doar pixurile care mai au pasta si pe acelea pune-le in suportul lor.
- Cutia To-do! Pune-ti toate documentele la care lucrezi intr-o singura cutie. In felul acesta, nu vei mai avea niciodata hartii imprastiate pe birou.

- Simplifica-ti viata! Acum urmeaza organizarea calculatorului. Sterge sau transfera intr-un folder special creat toate documentele sau aplicatiile de pa desktop care nu iti mai folosesc. In felul acesta vei ramane doar cu shortcut-urile programelor pe care le folosesti frecvent si nu iti vei mai obosi ochii, cautand un anumit document sau poza. Invata sa iti pui toate lucrurile personale (link-uri, poze, melodii, documente) intr-un folder special, de care sa nu te "lovesti" toata ziua. Foloseste o imagine relaxanta (senina, spun specialistii) ca background-ul monitorului tau si deschide numai documentul la care lucrezi.

- Mail in doze mici! Pentru a putea munci cu spor si cu o atitudine Zen, este recomandat sa iti inchizi mailul si comunicarea prin Yahoo Messenger si sa te limitezi la a-ti verifica mailul o data sau de doua ori pe zi. Eu recunosc ca acest ultim punct, care ar presupune sa nu imi verific mailul (pe cel de serviciu, desigur) nu l-as putea indeplini niciodata, mai ales ca mi-ar ingreuna munca neputinta de a-l utiliza.

- Renunta la tot ce ti se pare inutil: la poze vechi, la mici obiecte decorative. Intreba-te daca iti sunt necesare cu adevarat si alege care dintre ele iti imprima o atmosfera linistita. Si mai simplu, incearca sa te detasezi si sa iti privesti biroul asa cum ar face-o un necunoscut si alege cu ochii lui!

Poti aduce armonia la birou si intretinand relatii cat mai colegiale cu cei cu care lucrezi. Oamenii din jurul nostru au o mare influenta asupra starii noastre de spirit, asa ca nu uita ca poti avea un birou randuit, dar te poti simti neconfortabil daca in aer "pluteste" un aer de cearta sau de neintelegeri.

Un birou cu cat mai putine surse de stres inseamna armonie. Cat de Zen este biroul tau?
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
22 noi