cuptor

Produsul alimentar surpriză care te ajută să scapi de...

Citeste mai mult»
Horia Brenciu

Cât cer vedetele pentru a oferi un eveniment privat...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Moartea cântărețului Liam Payne în Argentina. Acuzațiile...

Citeste mai mult»
mic dejun

De ce nu ar trebui să mâncați același mic dejun în...

Citeste mai mult»
Andrei

Dezvăluiri cutremurătoare despre moartea lui Andrei...

Citeste mai mult»
Gomez si Benny Blanco

Benny Blanco afirmă că este foarte speriat că Selena...

Citeste mai mult»
adela

Adela Popescu, confesiuni emoționante despre copilăria...

Citeste mai mult»
Nicole Kidman

Locuinţa lui Nicole Kidman şi Keith Urban din Los Angeles...

Citeste mai mult»
A$AP Rocky

Rapperul A$AP Rocky, găsit nevinovat într-un caz de...

Citeste mai mult»
caragea

Corina Caragea și-a câștigat primii bani la 15 ani. Ce...

Citeste mai mult»
 Kim Sae-ron

Actriţa sud-coreeană Kim Sae-ron a fost găsită moartă în...

Citeste mai mult»
shakira

Shakira a schimbat versurile melodiei „Don't Bother”...

Citeste mai mult»
Mihaela Bilic

Mâncarea pe care Mihaela Bilic o recomandă de cel puțin...

Citeste mai mult»
Brian Molko

Solistul trupei Placebo, inculpat în Italia. A numit-o pe...

Citeste mai mult»
Jay-Z

Plângerea prin care rapperul Jay-Z era acuzat de violarea...

Citeste mai mult»
shakira

Shakira şi-a anulat concertul de la Lima. Superstarul...

Citeste mai mult»
Kate si William Ziua Îndrăgostiților

Prințul William și Kate au marcat Ziua Sfântului Valentin...

Citeste mai mult»
Lars von Trier

Regizorul Lars von Trier a fost internat într-un centru...

Citeste mai mult»
Kevin Spacey

Noi acuzații de abuzuri sexuale aduse împotriva lui Kevin...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga va susține un mega-concert gratuit la Rio de...

Citeste mai mult»
madonna

Madonna, dezvăluiri despre aventura cu Michael Jackson....

Citeste mai mult»
shakira

Shakira şi-a început primul turneu mondial după şapte ani...

Citeste mai mult»
copil

Casa regală a Suediei a anunțat prenumele prințesei...

Citeste mai mult»
Harry

„Are suficiente probleme cu soția. Este groaznică”. Trump...

Citeste mai mult»
Andreea Marin

Andreea Marin a dezvăluit cum a slăbit 20 de kilograme:...

Citeste mai mult»
William si Kate

Prinţul William şi Kate nu vor participa la ceremonia...

Citeste mai mult»
inele

Cele mai dorite inele de logodnă în 2025

Citeste mai mult»
Kendrick

Kendrick Lamar a adus muzica hip-hop în centrul Super...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Donald Trump a ironizat-o pe cântăreaţa Taylor Swift,...

Citeste mai mult»
Ed Sheeran

Ed Sheeran a cântat în stradă în India iar Poliţia i-a...

Citeste mai mult»
mark

Pentru actorul care l-a interpretat în 'The Social...

Citeste mai mult»
Karla Sofia Gascon

În urma controverselor, Karla Sofia Gascon anunță că 'va...

Citeste mai mult»
Kanye West

Kanye West anunţă că a fost diagnosticat cu autism

Citeste mai mult»
Sabato

Casa de modă Gucci se desparte de directorul său de...

Citeste mai mult»
Anna Wintour

Anna Wintour, redactor-șef al revistei Vogue, decorată cu...

Citeste mai mult»
BS

Black Sabbath anunţă un concert uriaş în oraşul natal...

Citeste mai mult»
sandra bullock

Sandra Bullock îşi avertizează fanii cu privire la...

Citeste mai mult»
bianca

Bianca Censori ar putea face închisoare din cauza...

Citeste mai mult»
Baldoni și Lively

Prima audiere în procesul dintre Justin Baldoni și Blake...

Citeste mai mult»
Travis si Taylor

Travis Kelce spune că trebuie să se inspire din energia...

Citeste mai mult»

Zen-guru la birou

De în Cariera 3 mar 2009
Am nevoie de o oaza personala de liniste in mijlocul mailurilor si a task-urilor care nu inceteaza sa vina, a telefoanelor care iti intrerup de multe ori si mersul la...tigara, sa spunem. In mijlocul agitatiei pe care munca celor mai multi dintre noi o presupune, armonia este lucrul care ne poate face orele petrecute la birou mai usoare, ne poate mari energia si pofta de munca si ne poate prelungi viata.
Cu toate ca mi-ar placea cateodata o slujba in care evenimentele neasteptate sa nu existe si lucrurile sa se desfasoare conform planului, sunt nevoita sa imi descopar, in fiecare zi, veleitati cameleonice pentru a putea face fata fiecarei schimbari.

Cred ca ai observat si tu cat de mult te irita sau, mai rau, iti scad productivitatea lucrurile marunte care ne intrerup sau care ne scot din ritmul obisnuit. Aerul conditionat care ne irita, lumina artificiala puternica care ne inroseste ochii, calculatorul si orele lungi petrecute in fata monitorului…toate aceste si multe altele isi pun amprenta asupra noastra si amprenta asupra stilului nostru de a lucra.

Imi dau seama ca exista multe birouri in care se lucreaza in schimburi sau in care angajatii nu au un loc permanent al lor, asa ca in acele cazuri nu iti poti transforma mediul inconjurator intr-unul care sa te faca sa te simti bine. In acele cazuri trebuie sa iti asumi faptul ca schimbarile vor fi foarte putine, dar eficiente.

Pentru a-ti putea face biroul sau spatiul de lucru un loc care sa inspire armonie, sa inspire la creativitate si la munca cu cat mai putin stres, ai putea urma aceste principii:

- Incepe cu hartiile! In primul si in primul rand, aduna toate dosarele si toate hartiile de pe biroul tau si pune-le deoparte, fara a le sorta. Pentru a le depozita mai bine, poti folosi o cutie de carton. Acum urmeaza cea mai plictisitoare activitate: ia fiecare foaie, uita-te pe ea, uita-te la numeroasele adnotari pe care ti le-ai facut (eu am prostul obicei de a scrie numere importante de telefon pe orice foaie sau revista, daca sunt grabita) si pastreaza ce ti se pare important. Ai putea imparti foile sau documentele in patru categorii, in functie de dosarul in care le asezi sau de importanta lor: De aruncat, De pastrat/arhivat, De facut si Urmeaza. Astfel, iti vei putea organiza nu numai biroul, ci si munca viitoarelor saptamani.

- Arunca tot! Arunca hartiile pe care le-ai pus in maldarul "De aruncat" si incepe sa iti faci ordine pe birou. Arunca bombonelele de ciocolata (daca nu vrei sa faci risipa, pentru ca e criza, iti poti ingadui cinci minute de pauza timp in care sa imparti bomboanele cu colegii!), sticla de apa plata care zace acolo de cateva zile, cartile de vizita si post-it-urile care ti-au impanzit documentele si monitorul. Sorteaza-le inainte de a le arunca, dar arunca-le pe cele care nu iti mai folosesc!

- Totul in sertar! Pune-ti toate agrafele de birou (sa fim sinceri, de cate ori le-ai folosit in ultima luna?), capsatoarele, creioanele si agendele in sertarele biroului. Pastreaza doar pixurile care mai au pasta si pe acelea pune-le in suportul lor.
- Cutia To-do! Pune-ti toate documentele la care lucrezi intr-o singura cutie. In felul acesta, nu vei mai avea niciodata hartii imprastiate pe birou.

- Simplifica-ti viata! Acum urmeaza organizarea calculatorului. Sterge sau transfera intr-un folder special creat toate documentele sau aplicatiile de pa desktop care nu iti mai folosesc. In felul acesta vei ramane doar cu shortcut-urile programelor pe care le folosesti frecvent si nu iti vei mai obosi ochii, cautand un anumit document sau poza. Invata sa iti pui toate lucrurile personale (link-uri, poze, melodii, documente) intr-un folder special, de care sa nu te "lovesti" toata ziua. Foloseste o imagine relaxanta (senina, spun specialistii) ca background-ul monitorului tau si deschide numai documentul la care lucrezi.

- Mail in doze mici! Pentru a putea munci cu spor si cu o atitudine Zen, este recomandat sa iti inchizi mailul si comunicarea prin Yahoo Messenger si sa te limitezi la a-ti verifica mailul o data sau de doua ori pe zi. Eu recunosc ca acest ultim punct, care ar presupune sa nu imi verific mailul (pe cel de serviciu, desigur) nu l-as putea indeplini niciodata, mai ales ca mi-ar ingreuna munca neputinta de a-l utiliza.

- Renunta la tot ce ti se pare inutil: la poze vechi, la mici obiecte decorative. Intreba-te daca iti sunt necesare cu adevarat si alege care dintre ele iti imprima o atmosfera linistita. Si mai simplu, incearca sa te detasezi si sa iti privesti biroul asa cum ar face-o un necunoscut si alege cu ochii lui!

Poti aduce armonia la birou si intretinand relatii cat mai colegiale cu cei cu care lucrezi. Oamenii din jurul nostru au o mare influenta asupra starii noastre de spirit, asa ca nu uita ca poti avea un birou randuit, dar te poti simti neconfortabil daca in aer "pluteste" un aer de cearta sau de neintelegeri.

Un birou cu cat mai putine surse de stres inseamna armonie. Cat de Zen este biroul tau?
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
23 feb