Ziarul The New York Times isi sporise tirajul cu 35%, dar a trebuit sa tipareasca inca 75.000 de exemplare pentru a raspunde cererii. Pe site-ul specializat de licitatii online eBay un exemplar din The New York Times se vindea miercuri seara cu 199 de dolari, dar existau si oferte cu 400 de dolari, potrivit Reuters, agentie citata de NewsIn.
The Chicago Tribune si-a pus din nou in functiune rotativele in cursul diminetii, dupa ce un prim tiraj de 690.000 de copii s-a vandut inca din zori. Becky Brubaker, vicepresedintele cotidianului, a anuntat ca noua editie va fi scoasa in 120.000 de exemplare. Miercuri dupa-amiaza era imposibil de gasit pe piata vreun exemplar din Chicago Tribune, conform AFP.
"Nu ne-am mai confruntat in istoria recenta cu o asemenea cerere pentru ziarele noastre", a declarat un oficial de la Tribune Co, citat de Reuters. "Este o demonstratie clara ca oamenii continua sa se orienteze catre ziarul local, care-i ajuta sa inteleaga si sa interpreteze actualitatea, si aceasta se intampla in special cand e vorba despre mari evenimente", a explicat oficialul.
Los Angeles Times a decis sa tipareasca 100.000 de exemplare suplimentare din numarul sau in care titra pe prima pagina "E Obama".
Dar ziarele nu au fost singurele medii coplesite de cerere. Site-ul canalului de stiri CNN a inregistrat un record de 30 milioane de vizitatori, in conditiile in care precedentul sau record era de 13,4 milioane de vizitatori, la alegerile preliminare democrate.
Ziarele americane se confrunta in ultimii ani cu o scadere constanta a vanzarilor si o pierdere a clientilor interesati publicitate. Una din explicatiile fenomenului este ca oamenii se indreapta tot mai mult spre Internet pentru a se informa.
Revistele Time si People au anuntat recent o ampla restructurare ce presupune suprimarea a sute de locuri de munca. Cel mai mare trust de publicatii tiparite, Gannett, a anuntat la sfarsitul lunii octombrie o reducere cu 10% a efectivelor sale. Acelasi lucru l-a facut si cotidianul The Los Angeles Times.