Organizațiile feministe vorbesc despre acest echilibru mult dorit între femei și bărbți de foarte mult timp, dar progresul merge lent, drept pentr care multe doamne au devenit sceptice, însă proiectul #MeToo a pus în lumină câteva probleme reale prin care trec femeile la locul de muncă și nu numai.
Mai mult de 3600 de femei din toată lumea angajate în peste 27 de industrii diferite au împărtășit în cadrul unui studiu care sunt experiențele și aspirațiile lor în carieră. Atenția a fost concentrată pe femeile între 28-40 ani, deoarece la această vârstă se afirmă ele. Studiul a scos la iveală unele aspecte pozitive precum: 82% dintre cele chestionate au încredere în forțele proprii și abilitățile lor de a-și îndeplini aspirațiile profesionale și 77% cred că pot fi lideri în colectivitățile din care fac parte, în timp ce 73% caută în mod activ oportunități de avansare și dezvoltare profesională. Femeile își urmăresc activ îndeplinirea obiectivelor prin negocieri de salariu, promovări și învățând din experiențele negative.
S-au identificat trei strategii esențiale de includere a femeilor în piața muncii, la care trebuie să lucreze liderii pentru a crea un mediu propice.
1. Transparență și încredere
Multe dintre femeile care au participat la acest studiu nu au încredere că proprii angajatori le anunță despre toate oportunitățile de dezvoltare profesională și le ascund posibilele promovări. Acestea au identificat ca principală problemă lipsa de transparență. Din partea unui șef, acest lucru ar însemna să nu existe discriminare de nici un fel, ca toți angajațiii să fie anunțați despre diverse cursuri de perfecționare și toată lumea să aibă parte de evaluări periodice, pentru a afla ce merge prost și a putea să îndrepte situația la timp. Transparența la locul de muncă va fi benefică atât femeilor cât și mediului în sine, pentru că angajații își vor putea atinge astfel adevăratul potențial.
2. Sprijin profesional
Femile nu vor reuși fără să aibă atât susținerea prietenilor cât și a colegilor de muncă. Ele au nevoie de rețele sociale cu lideri puternici și colegi care să le provoace să-și atingă potențialul maxim. Femeile au nevoie de sponsori, mentori și modele demne de urmat din ambele sexe, iar lipsa susținerii colegilor va stopa evoluția lor.
3. Flexibilitate și acceptarea maternității
Peste tot în lume femeile spun că munca într-un loc care să-ți facă plăcere și flexibilitatea programului sunt esențiale, dar 42% dintre ele sunt în continuare emoționate în legătură cu influența pe care ar putea-o avea familia asupra carierei lor. De asemenea, multe proaspete mămici consideră că sunt trecute cu vederea când se discută promovarea cuiva, lucru adevărat mai ales în cazul celor din etnii minoritare, dar și a mamelor din Asia. Angajatorii ar trebui să accorde mai multă atenție acestui grup de femei, ca să nu piardă ambele tabere prin risipirea talentelor unor femei perfect capabile să-și îndeplinească sarcinile.
Femeile au nevoie de șefi care să regândească întreaga strategie de viață, pentru ca cele care vor să devină mame să aibă o soluție de rezervă, dar și pentru ca mediul de lucru să devină unul competitiv.