Pentru a afla drumul cel mai scurt catre succes ai nevoie de cateva raspunsuri clare cu privire la activitatea ta profesionala de pana acum.
Cei de la time.com au intocmit o lista cu 5 intrebari-cheie cu ajutorul carora vei avea parte de o ascensiune rapida in cariera.
1. Care a fost cea mai mare realizare?
Majoritatea recrutorilor adreseaza o astfel de intrebare in cadrul interviului si nu o fac degeaba. Gandeste-te la cea mai importanta reusita din anul care a trecut si cum te-a imbogatit aceasta in ceea ce priveste experienta profesionala dar si cum ai contribuit prin aceasta realizare in domeniul in care activezi.
Ai in vedere nu numai aspectele pe care le-ai influentat in mod direct, ci si impactul indirect al actiunilor tale asupra departamentului sau companiei din care faci parte. Scrie-ti toate victoriile pe o hartie si subliniaza-le pe cele pe care le consideri cele mai importante, motivand alegerea. Astfel obtii o perspectiva asupra lucrurilor de care esti mandra, afli care iti sunt prioritatile si poti descoperi noi aspecte care te pasioneaza, pe care altfel le-ai fi trecut cu vederea.
2. Alege-ti un campion!
Colaboratorii si cunoscutii din domeniu sunt esentiali pentru o cariera de succes. E important a iti dai seama cine iti este util si ce anume ii face indispensabili pe acesti oameni, astfel incat sa le poti multumi cum se cuvine. Apoi ai grija sa hranesti aceste relatii-cheie. Nu te concentra numai asupra gesturilor majore, evidente, cum ar fi o recomandare sau un pont cu privire la un post disponibil.
Aminteste-ti de colegul care iti spune o vorba buna cand esti descurajata sau de cel care reuseste mereu sa gaseasca piesa lipsa dintr-un puzzle care iti da batai de cap. Sunt multi care te sustin, insa analizeaza fiecare relatie in parte si vezi cine ti-a fost alaturi cand aveai nevoie musai de ajutor. Asa vezi nu numai pe cine te poti baza, dar si care sunt zonele unde nu te poti descurca singura si ce abilitati ai putea sa-ti perfectionezi.
3. Pe cine ai ajutat?
Relatiile puternice sunt intretinute oferind la randul tau dupa ce primesti. Gandeste-te ce ai oferit si cui anume in anul care a trecut. Fie ca e vorba de incurajari, sfaturi sau servicii, nu te limita doar la ajutorul oferit colegilor de la locul de munca.
Daca te-ai concentrat mai mult asupra echipei, poate ca anul acesta ar trebui sa diversifici, sa cunosti si sa oferi ajutorul unor persoane din diverse pozitii si domenii. Gandeste-te si la fosti colegi pe care nu i-ai mai contactat de cand ti-ai dat demisia, colegi de liceu, de facultate sau alte cunostinte din sfera personala care ti-ar putea fi de ajutor pe plan profesional.
4. Ce restante ai?
Ai reusit sa duci la bun sfarsit tot ce ti-ai propus in anul ce a trecut? Daca ai proiecte pe care le-ai inceput, insa n-ai apucat sa le termini sau chiar le-ai lasat balta de tot, e timpul sa reorganizezi lista de prioritati.
Vezi daca nu cumva poti gasi alte modalitati de a-ti transforma planurile care par imposibile in realitate. Decide pe care dintre ele merita sa le pastrezi si care sunt cele care nu fac altceva decat sa te incurce.
5. Ce evenimente viitoare te incanta?
Daca iti trec prin minte mult prea multe idei, scoate un carnetel si planifica-le astfel incat sa le poti acorda timpul si atentia cuvenita, fara sa te soliciti excesiv.
Daca, in schimb, nu gasesti prea multe evenimente care sa iti trezeasca interesul, e momentul sa-ti aduci aminte ce te-a facut sa te entuziasmezi in anul ce a trecut. Citeste povesti legate de domeniul tau de activitate sau biografii ale unor oameni care te inspira pentru a-ti gasi posibile teluri pentru anul care tocmai a inceput. Lasa loc si pentru realizari pe plan personal in planificarea ta pentru 2015, chiar daca acum nu se iveste nimic la orizont.
Calatorii, reuniuni cu fost colegi sau prieteni, evenimente din viata celor dragi sau noi hobby-uri carora sa le dedici cate putin din timpul tau liber - toate acestea te vor ajuta mai mult decat crezi pe plan profesional, fiindca iti vor reda pofta de viata si vor reaprinde pasiuni uitate.
Citeste si:
10 sfaturi pentru a avea succes de la Richard Branson
Cum iti influenteaza cariera si viata personala cele mai importante 20 de minute ale zilei