Iată șase lucruri pe care cei care gândesc strategic le adoptă pentru a avea succes.
1. Identifică ceea ce-ți dorești
Gândește-te bine unde vrei să ajungi în viață. Lasă-ți mintea să exploreze mai multe tărâmuri și fii deschisă la posibilități. În acest stadiu, gândește-te la posibilități nu la probabilități. Nu-ți cenzura gândurile.
2. Fii conștientă de lumea din jurul tău
Gândește-te la ce se întâmplă în jurul tău. Dacă vrei să fii în stare să-ți atingi scopurile, nu îți poți lăsa obiectivele undeva în aer, trebuie să înțelegi cum contextul îți poate influența succesul. De exemplu, s-ar putea să-ți dorești să lucrezi pentru un mare brand dintr-un anumit domeniu, dar dacă inteligența artificială este ceea ce aduce renumele acelei companii, s-ar putea ca locul tău să nu fie acolo. Gânditorii strategici își identifică scopul și înțeleg mediul în care trăiesc. Oamenii de succes fac un efort pentru a înțelege lumea din jur vorbind cu oamenii importanți și creându-și o rețea de cunoștințe. În plus, citesc foarte mult despre domeniul care-i interesează, pentru a fi la curent cu noutățile. Folosește-te de ceea ce ai la îndemână ca să atingi vârful.
3. Pune-te în locul celorlalți
Odată ce ai identificat ceea ce-ți dorești și cum se potrivește în contextul actual, depășește-ți zona de confort și pune-te în locul altora ca să înțelegi ce vor ei, pentru a deveni indispensabil. O modalitate de a determina ce au nevoie oamenii este să-ți dai seama dacă un anumit palier este deja prea aglomerat sau nu. Identifică ce te face unică pe piață și ce te face să te pierzi în mulțime, găsește portița de intrare.
4. Fă pași mici
Odată ce știi ce-ți dorești identifică pașii pe care trebuie să-i faci și nu te grăbi. Fă pași mici, dar siguri și constanți către țelul tău. Strategia este o combinație între viziunea pe termen lung și pașii pe termen scurt. De exemplu, dacă vrei să devii un jurnaliust cunoscut într-un mare trust, creează-ți un blog și scrie acolo constant. Creează conținut pe care să-l poți împărtăși cu un alt site și dezvoltă-ți astfel portofliul.
5. Notează-ți scopurile în detaliu
Dacă le vezi exact vei știi anume către ce țintești și vei crede în visele tale mai mult, pentru că știi de unde să le apuci. Notează-ți pașii pe care-i ai de făcut și descrie-ți în detaliu obiectivele.
6. Asumă-ți responsabilitatea
Dacă pentru a fi responsabilă ai nevoie să le povestești tuturor ce planuri ai, atunci fă acest lucru, ca să le faci măcar de rușine. Dar dacă nu găsești motivația internă ca să faci ceva, va fi foarte dificil pentru tine să duci la bun sfârșit planul. Motivația trebuie să vină din interior nu din exterior. Dacă nu reușești să avansezi deloc către scopul tău, atunci poate ar fi cazul să-ți reanalizezi prioritățile, deoarece s-ar putea ca adevăratul tău obiectiv să fie de fapt altul. Trebuie să te analizezi și reanalizezi. Chiar și să-ți dai seama ce nu vrei să faci este un câștig.
6 obiceiuri care să te ajute în carieră
Pentru a-ți crește șansele de succes în carieră îți trebuie un plan bine pus la punct. Trebuie să te gândești strategic la lucrurile pe care le vrei și ce te va aduce mai aproape de ele și de visele tale.