De obicei, la locul de muncă nu ai putere de decizie în ceea ce privește ce și cât anume trebuie să faci într-o anumită perioadă de timp, de aceea trebuie să te concentrezi pe diverse strategii care să te ajute să faci față pe termen scurt, dar și lung, stresului la care ești supusă zilnic, iar în acest sens le poți folosi pe următoarele.
1. Ia-ți cel puțin o pauză
Acum câțiva ani, cercetătorii de la câteva universități din California și Texas au analizat impactul unei pauze de 15 minute asupra angajaților de la 5 mari companii multinaționale. Astfel s-a descoperit că pauzele reduc stresul, îmbunătățesc socializarea la locul de muncă și sporesc conștientizarea importanței asupra activităților sănătoase. Dacă îți este imposibil să-ți iei o pauză de 15 minute, atunci ia-ți trei pauze de câte 5 minute, răsfirate de-a lungul zilei, ca să-ți refaci nivelul de energie.
2. Fă o plimbare scurtă sau urmărește un filmuleț amuzant
Natura și râsul au o putere imensă în reducerea stresului, așa că încearcă să ieși din clădire să iei o gură de aer sau să faci o mică plimbare și dacă nu poți, măcar uită-te la un filmuleț amuzant. Chiar dacă aceste strategii nu-ți vor rezolva problemele, creierul tău se va putea concentra apoi mai bine pe ce are de făcut.
3. Apreciază-ți prietenii de la birou
Cercetările arată că interacțiunile la locul de muncă sunt esențiale pentru bunăstare și că acolo ai de fapt cel puțin un prieten. Una dintre provocările de la job este că adesea simți cum nu ai timp să faci totul, dar o ceașcă de cafea savurată alături de un coleg cu care schimbi diverse păreri te va face să ai idei noi și mai mult chef de muncă, însă ține minte că pauzele sunt menite ca să vă relaxați nu pentru a vorbi doar despre muncă.
4. Nu sări peste prânz și nu mânca la birou
Este foarte important să mănânci, pentru că o glicemie în limite normale te va face să nu fii atât de stresată și să te poți concentra mai bine pe ceea ce ai de făcut. Ia-ți timpul necesar pentru a mesteca fiecare dumicat și nu mânca în fața calculatorului, pentru a permite creierului să asimileze faptul că tu mănânci și să absoarbă corespunzător toți nutrienții.
5. Mișcă-te mai mult
Este stresant să stai așezată perioade foarte lungi de timp, deci adu-ți aminte să te ridici de la calculator în fiecare oră. Pentru a te ajuta, poți să îți setezi o alarmă pe telefon, deoarece statul pe scaun cauzează inflamații și anxietate, iar sângele nu mai circulă cum ar trebui către extremități.
6. Respiră adânc
În unele zile ai foarte multe ședințe, întâlniri și prezentări, iar pauzele par imposibile, dar permite-ți măcar câteva minute în care să respiri adânc, pentru a diminua hormonii stresului și a-ți oxigena creierul. Inspiră adânc pe nas și expiră ușor pe gură, iar întreg organismul tău va începe să se relaxeze.
6 strategii pentru a rămâne calmă la locul de muncă
Indiferent cât de mult îți iubești munca, vor exista inevitabil și perioade stresante, cum ar fi data limită pentru un proiect sau o prezentare, iar conform American Psychological Association, presiune de la locul de muncă este principala sursă de stres.