Perioada în care copiii cresc și trebuie să se ducă la școală sau grădiniță este una solicitantă atât pentru ei cât și pentru ambii părinți, care încep să piardă mai multe momente din viața celui mic, pentru că trebuie să lucreze din greu ca să procure toate rechizitele necesare. Această călătorie este una dificilă, în care în special femeile își pierd încrederea în ele și au diverse atacuri de panică, dar trebuie să înțelegi că din orice situație grea vine și ceva pozitiv, deci ieși din zona de confort și găsește în tine și în activitățile care-ți fac plăcere, acea forță interioară și echilibrul necesar între viața profesională și familia ta.
1. Fii organizată
Fă-ți programul cu o lună înainte și notează-ți când trebuie să lucrezi, când trebuie să duci copiii la școală, programările la doctor, la salon și întâlnirile de joacă pe care le stabilești. Tot ce rămâne în plus, este timp pe care-l poți petrece în mod spontan cu familia ta, făcând orice vă trece prin minte în acel moment.
2. Când ești la muncă dedică-te muncii
Notează-ți într-o agendă ce ai de făcut în fiecare zi și alocă fiecărei activități timpul necesar. Ia pe rând fiecare punct de pe listă și concentrează-te ca în timpul alocat să faci numai acel lucru, apoi treci la următorul până când termini totul. Astfel te vei asigura că bifezi fiecare element și îți termini treaba, ca apoi să poți sta liniștită cu ai tăi.
3. Implică-ți copiii
Copiii sunt o parte foarte importantă din viața ta și te pot ajuta în anumite activități. Acolo unde poți, include-ți copiii în muncă. Acest lucru îi va ajuta pe ei să vadă cât de mult îi prețuiești și să înțeleagă de ce ești ocupată uneori, iar pe tine te va ajuta să stai mai mult cu ei. Dacă îi iei câteodată cu tine la birou vor înțelege mai bine ce faci tu când ești departe de ei.
4. Stabilește-ți foarte clar programul de lucru
Acest lucru este foarte ușor de făcut când lucrezi la stat și mai greu când ești chiar tu antreprenor, dar unul dintre motivele pentru care ți-ai întemeiat propria afacere este că ai vrut să fii propria șefă și să ai un program flexibil, deci tu deții acum controlul.
5. Planifică-ți mesele
Acest lucru poate părea minor, dar contează foarte mult, deoarece este un lucru în minus la care trebuie să te gândești într-o zi aglomerată de muncă. Stabilește de la începutul săptămânii ce mâncați în fiecare zi și la ce ore, ca să economisești astfel timp și bani.
6. Programează-ți postările pe social media
Evident, acest lucru este valabil pentru paginile profesionale, nu neapărat pentru timpul petrecut pe contul personal de Facebook. Dacă afacerea ta presupune promovare pe social media sau dacă lucrezi în domeniul social media, atunci încearcă să folosești toate facilitățile site-urilor pe care ai cont și să programezi postările cu câteva ore în avans, ca să îți poți face un calup de ore lucrate și apoi să stai liniștită să te gândești doar la cei dragi.
7. Ai grijă de tine
Nu uita de propria persoană și ține cont de faptul că este în regulă să-ți iei câte o pauză din când în când și o pauză nu înseamnă numai cele 5 minute ci și câte un concediu ocazional sau măcar o zi liberă. Câteodată, tot ce ai nevoie este să te distanțezi un pic de ceea ce faci și să iei o gură de aer rece, ca să poți gândi cum trebuie. Astfel vei fi mai productivă la muncă, dar în același timp vei putea petrece mai multe clipe plăcute alături de membrii familiei tale.
7 paşi pentru o viaţă echilibrată
Aceste sfaturi te vor ajuta să te simți mai puțin singură și îți vor oferi speranță către un viitor mai bun.