Oricând te simți copleșită de prea multă muncă sau oameni care vor să te întrebe câte ceva și mail-uri la care trebuie să răspunzi, încearcă să te concentrezi mai degrabă pe un singur lucru odată, deoarece au trecut vremurile când cineva trebuia să știe să le facă pe toate.
În acest sens, există oameni care sunt obișnuiți să aibă o multitudine de pagini de internet deschise în același timp, printre care diversele adrese de e-mail, calendarul de activități, Google Drive, pagini de social media, chat-uri și multe altele, crezând că astfel sunt mai eficienți și așa ajung să se piardă în articolul de peste 2000 de cuvinte pe care se tot chinuie să-l citească, lista de cumpărături online de pe Amazon, testul de personalitate pe care vor să-l facă și multele tab-uri care chiar au legătură cu munca lor. Dacă tu te încadrezi însă în aceia care intră în panică atunci când au 5 pagini deschise în același timp, iată cum și de ce să fii mai organizată și prin urmare, mai eficientă.
Gândește-te că te vei putea concentra mai bine pe îndeplinirea corespunzătoare a fiecărei sarcini în parte, odată ce începi să închizi din tab-uri, pentru că deși să salvezi articolul pentru mai târziu te scapă apoi de timpul pierdut în căutarea subiectul respectiv, la fel cum să ai tot timpul mail-urile la îndemână te scutește de câteva click-uri, trebuie să recunoști că acestea te împiedică să te concentrezi cu adevărat asupra muncii tale. Când ai mai multe pagini deschise, ai tendința să intri pe fiecare dintre ele ca să vezi ce s-a mai actualizat, să răspunzi la un mesaj sau să recitești un paragraf, însă atunci când ai doar câteva deschise ești mult mai eficientă și reușești să-ți termini toate proiectele înainte de termenul limită, în timpul programului de lucru, fără a lua cu tine acasă problemele de la muncă.
- Pentru a începe să-ți ușurezi viața, poți să-ți instalezi un program care să te oprească să deschizi mai mult de un număr prestabilit de tab-uri și să lucreze ca o extensie de browser, printre acestea se numără „One Tab” și „Tabagotchi”, dar mai sunt și multe altele.
- Un alt mod de a deshide mai puține pagini este să îți notezi într-un document txt, word sau e-mail, toate adresele pe care vrei să intri mai târziu.
- Iar dacă sunt anumite pagini pe care le deshizi constant, cum ar fi mail-ul, calendarul sau o pagină de social media, acestea pot fi puse ca bookmark, pentru a ajunge mai ușor la ele.
În concluzie, când ai 5 tab-uri sau mai puține deschise, există mai puține lucruri care-ți pot distrage atenția și te poți concentra pe ceea ce este cel mai important, motiv pentru care ești mai puțin stresată și nu te mai simți depășită de situație.