Pentru a avea din ce in ce mai multi consumatori de cafea, cei care au cafenele si restaurante, se gandesc la diferite moduri prin care sa "impacheteze" cafeaua pentru a avea o clientela mai mare. Intr-un studiu publicat in Flavour, se arata ca cei care consuma cafea percep gustul acesteia in functie de culoarea recipientului in care se afla.
Studiul este inspirat de ideea unei barmanite, cum ca "o cafea consumata dintr-o cana alba are un gust mai amar decat cea pe care o consumi dintr-o cana transparenta". De retinut este faptul ca aceste doua tipuri de recipiente sunt cele mai des folosite de iubitorii de cafea din Australia.
Fiecare cana este asociata unui anumit lucru. Spre exemplu, daca asociezi cafeaua cu o ceasca albastra, maroniul cafelei este complementar cu albastrul canii, lucru care va face cafeaua mult mai usor de consumat, chiar daca aceasta este cam amara. Studiul arata clar faptul ca gustul si savoarea cafelei sunt influentate de culoarea cestii.
Psihologul Ap Dijksterhuis sugereaza ca atunci cand este folosit cuvantul "puternic" in reclame, consumatorii confunda de obicei intensitatea si taria cafelei cu gustul amarui. Asadar, potrivit cercatatorilor, ar fi de luat in calcul de catre proprietarii restaurantelor si cafenelelor, culoarea recipientelor in care servesc cafeaua. Prin acest procedeu, in loc sa se asigure ca au un client, vor avea un client permanent.
Citeste si:
Asa iti faci ziua mai SANATOASA in mai putin de 30 de secunde
Scrub DIY cu cafea si vanilie, perfect pentru o piele hidratata si catifelata
De ce ai mai multe sanse sa versi cafeaua si nu paharul cu bere