Greșelile de livrare se întâmplă mereu, iar dacă este un simplu caz de adresă gresită și tu știi cui îi aparține de fapt, spre exemplu un vecin, poți să duci coletul direct la destinatarul de drept. Dacă nu cunoști adresa sau persoana respectivă, dar este de dimensiuni mici, atunci poți să lași plicul la adresa indicată.
Se mai poate ca vreuna dintre firmele de la care ai comandat la un moment dat ceva să îți trimită acum un cadou și conform legilor în vigoare poți păstra produsul respectiv chiar dacă nu l-ai comandat, indiferent de la cine provine. Dacă însă este pur și simplu o eroare de livrare și nici nu-ți dorești produsul respectiv sau pur și simplu conștiința îți spune că nu este dreptul tău, atunci poți contacta expeditorul și să te oferi să returnezi pachetul, iar dacă ți se spune în continuare că-l poți păstra gratuit, dar tu tot nu-l vrei asigură-te că plătesc ei pentru taxele poștale de stocare și retur, fiindcă sunt obligați și este ilegal să te taxeze pentru ceva ce nu voiai din start. În plus, dacă nimeni nu-l revendică la timp, îl poți păstra liniștită, arunca la coșul de gunoi sau face altcuiva cadou.
Dacă ți s-a întâmplat acest lucru de mai multe ori și numele de pe toate pachetele este același, s-ar putea ca de fapt să-i fie adresat fostului chiriaș sau proprietar coletul respectiv, caz în care poți anunța atât expeditorul cât și poșta că persoana respectivă nu mai locuiește acolo. Deci fie te bucuri de darurile gratuite fie te pregătești psihic de o lungă discuție prin telefon cu serviciile de relații clienți.
Ce să faci dacă primești colete nesolicitate
Uneori se întâmplă să primești pachete care conțin lucruri pe care nu le-ai comandat, iar câteodată nici măcar nu esti tu destinatarul, dar iată ce trebuie să faci.