Ideea este că dacă vrei să poți face ceva important fără să treci printr-o grămadă de alte lucruri mai întâi, trebuie să faci acel lucru important să fie vizibil, astfel încât să te împiedici de el chiar și să nu poți avansa fără a-l băga în seamă. Această tactică funcționează și pentru modul în care vrei să-ți petreci timpul.
Emily Balcetis, profesor de psihologie la „New York University” și autoarea cărții „Clearer, Closer, Better: How Successful People See the World” este de părere că poți prioritiza ceva dacă îl treci în calendar, pentru că acolo vezi efectiv ce trebuie să faci și pe urmă poți obține o senzație de împlinire când bifezi respectivul lucru ca fiind efectuat, spre deosebire de ce ții doar în minte și poți uita. Dacă vrei să faci ceva, fie că este de natură personală sau profesională, pune activitatea respectivă pe listă și acordă-i un timp fix și dacă tot apare altceva și programul îți este dat peste cap, atunci îl pui în capul listei a doua zi.
Pe scurt, începe fiecare zi cu câte o listă de lucruri prin care vrei să treci sau pe care vrei să le realizezi și la sfârșit vei avea o evidență mai bună a ceea ce faci cu timpul tău, iar dacă un lucru îl tot pui pe listă și observi că se tot amână, atunci trebuie să te întrebi cât de important este de fapt pentru tine.
Ce trebuie să faci dacă vrei să prioritizezi ceva
Există două tehnici foarte eficiente care te ajută să-ți aduci aminte ceva: una dintre ele este să-ți creezi o mantra (de ex.: telefon, portofel, chei) și a doua este să pui obiectele de care ai nevoie la îndemână sau măcar un post-it pe care să le fi scris în prealabil.