Un studiu recent efectuat a arătat că o persoană obișnuită folosește social media în jur de 2 ore pe zi, activitatea care ocupă cel mai mult timp fiind căutatul pe Facebook sau Instagram de lucruri interesante și majoritatea oamenilor preferă să vorbească pe internet cu alte persoane în loc să se întâlnească față în față.
O realitate cruntă
Compania NetQuote a comandat un studiu de piață, care a inclus mai mult de 1000 de persoane angajate în diverse domenii și care folosesc social media, iar rezultatele au fost surprinzătoare. Cei mai mulți angajați pierd foarte mult timp pe site-urile de socializare, iar acest lucru este valabil de la cel mai înalt nivel dintr-o companie până la cel mai de jos. Un alt studiu a subliniat faptul că un angajat mediu petrece în jur de 4 ore numai verificându-și mail-urile, astfel fiind mai puțin productiv. Cu toate acestea, foarte mulți angajați demonstrează că singurul lucru constant de la un loc de muncă este că toată lumea, după ce termină o anumită sarcină de lucru, intră și pe Internet să verifice diverse aspecte legate de viața personală.
Angajații au recunoscut
Doi din trei oameni recunosc că postează pe rețelele sociale de la locul de muncă, chiar dacă această practică este descurajată de șefi și duce la monitorizarea mai atentă a activității online. În plus, lumea face și cumpărături online de la locul de muncă, ceea ce spre deosebire de credința populară, nu numai că relaxează individul ci îi și distrage atenția de la treabă.
O întreagă cultură
Doi din cinci oameni își fac selfie-uri la locul de muncă și postează imediat pe rețelele sociale și una din zece persoane recunoaște că intră în dezbateri mai lungi în legătură cu diverse subiecte. În plus, mulți trimit cunoscuților poze sau filmări efectuate în secret unor colegi sau răspund mesajelor de pe aplicațiile de dating. Astfel încât peste 95% dintre cei chestionați au recunoscut că folosesc social media în scopuri personale în timpul programului de lucru și nu au mustrări de conștiință.
Aplicații care-ți acaparează timpul
Printre multe alte platforme, YouTube ocupă locul fruntaș în acapararea timpului, pentru că oamenii se pierd în filmări despre hobby-urile lor sau alte lucruri considerate senzaționale pe moment. Pe locul doi se situează Facebook, care face angajații să piardă până la 15 zile de muncă în total pe dat like-uri, scris comentarii și citit diverse postări sau făcând anumite teste de personalitate. Alte aplicații celebre care sunt consumatoare de timp sunt Snapchat, Instagram, Pinterest și Tinder. Ceea ce este îngrijorător e că cei mai mulți care au această activitate nu consideră ceva negativ dependența de social media.
Angajații din diverse domenii
Cei care lucrează în afaceri imobiliare petrec cel mai mult timp online, considerând că acest lucru face parte din job-ul lor. În medie, ei petrec aproximativ 9 ore pe săptămână pe Instagram, Snapchat, Facebook și YouTube. Aceștia sunt urmați îndeaproape de oamenii cu meserii tehnice, care petrec aproape 3 ore pe săptămână din programul de lucru pe rețelele de socializare, totul întinzându-se și mai mult în timpul liber.
Managerii au aceeași problemă
Procentul celor care stau pe social media in timpul orelor de program este chiar și mai mare în rândul managerilor și directorilor, care au mărturisit că petrec în online mult mai mult timp decât angajații lor.
În concluzie
Deși poate fi utilă, social media a acaparat viețile celor mai mulți dintre noi și lumea a devenit dependentă de online, dar trebuie să reții că orice dependență este nocivă și mai puțin timp petrecut pe site-urile de socializare te va face de fapt să fii mai fericită.
Cum pierd angajații timpul pe social media
Problema dependenței este legată nu numai de alcool, droguri și jocuri de noroc, ci ea este posibilă în orice sferă a vieții, chiar și în legătură cu munca, iar social media nu face excepție.