Michelle Trachtenberg

Actriţa americană Michelle Trachtenberg a murit din cauza...

Citeste mai mult»
a

The Who s-a despărţit de bateristul Zak Starkey din cauza...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney explică de ce i-a cerut lui Joe Biden să...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Harvey Weinstein, rejudecat la New York

Citeste mai mult»
Harry

Harry și Charles rămân 'distanți', conform unor surse

Citeste mai mult»
gene

Înainte de moartea sa, soția lui Hackman a căutat...

Citeste mai mult»
ceas

Un ceas de buzunar care a aparținut unui pasager de pe...

Citeste mai mult»
capsula

Capsula Blue Origin cu cele şase femei vedetă la bord,...

Citeste mai mult»
Johnny Depp

Johnny Depp şi Penelope Cruz, în thrillerul „Day Drinker”...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Proprietatea lui Gene Hackman a fost infestată de...

Citeste mai mult»
ciocolata

Cât de sănătoasă este ciocolata neagră. Iată ce spun...

Citeste mai mult»
Katy Perry

Blue Origin a încheiat cu succes zborul spațial la care...

Citeste mai mult»
Sean „Diddy” Combs

Avocaţii lui Sean „Diddy” Combs vor să cunoască opiniile...

Citeste mai mult»
bebelus

O femeie a născut copilul unui alt cuplu după ce o...

Citeste mai mult»
eric

Eric Dane, actorul din "Euphoria" şi "Grey's Anatomy",...

Citeste mai mult»
Val Kilmer

Cauza oficială a morţii actorului Val Kilmer, starul din...

Citeste mai mult»
Jennifer Lopez

Kazahstanul se așteaptă la încasări de 12 milioane de...

Citeste mai mult»
anjelica

Actrița Anjelica Huston dezvăluie că a trecut printr-o...

Citeste mai mult»
Michelle Obama

Michelle Obama a vorbit într-un podcast despre zvonurile...

Citeste mai mult»
william

Prințul William și-a angajat avocații care au ajutat-o pe...

Citeste mai mult»
vandici

Ilinca Vandici a ales să acorde o nouă șansă iubirii,...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla și-a celebrat aniversarea căsătoriei cu...

Citeste mai mult»
Jennifer Lopez

Jennifer Lopez a inclus România în turneul ei „Up All...

Citeste mai mult»
paul

Paul Schrader, scenaristul filmului "Taxi Driver", acuzat...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Ducesa de Sussex s-a confruntat cu complicații medicale...

Citeste mai mult»
Robert de Niro

Robert De Niro va primi Palme d'Or-ul onorific al...

Citeste mai mult»
Michael Schumacher

Michael Schumacher a devenit bunic pentru prima oară....

Citeste mai mult»
Maya

O româncă a uimit juriul Britain's Got Talent cu...

Citeste mai mult»
Eminem

Eminem a devenit bunic. Fiica rapperului, Hailie Jade...

Citeste mai mult»
mark

Zuckerberg și-a cumpărat o vilă în Washington. Suma...

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise i-a adus joi un omagiu lui Val Kilmer, rivalul...

Citeste mai mult»
Russell Brand

Russell Brand a fost pus sub acuzare pentru viol de...

Citeste mai mult»
alexandra stan

Alexandra Stan, după ce a fost surprinsă cu noul iubit:...

Citeste mai mult»
dana nalbaru bebe

Dana Nălbaru, deranjată de agitația dintr-un oraș: „Abia...

Citeste mai mult»
 Daniel Craig

Producţia următorului film „James Bond” începe la Londra:...

Citeste mai mult»
Val

Val Kilmer, starul de cinema care i-a interpretat pe...

Citeste mai mult»
Ioana Pavelescu

Actriţa Ioana Pavelescu, recompensată cu Premiul pentru...

Citeste mai mult»
indulcitori

De ce sunt periculoși îndulcitorii artificiali

Citeste mai mult»
telefon

Interzicerea telefoanelor nu le oferă copiilor o relație...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Un judecător a interzis publicarea fotografiilor cu...

Citeste mai mult»

Cum să conduci o afacere de succes

De în Cariera 16 mai 2017

Într-o companie respectabilă, etica trebuie să ocupe un loc de cinste. Fair-play-ul și comportamentul adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase.

În lipsa unui set de valori bine stabilit, pe care toată lumea să îl respecte, companiile riscă scandaluri imense și procese care pot dura ani de zile, timp în care imaginea publică este știrbită și bugetul sărăcit. Lipsa eticii profesionale face ca viața angajaților să fie din ce în ce mai grea, într-o eră în care mașinăriile pun din ce în ce mai mult stăpânire pe fiecare domeniu.

Deci cum poate un om de afaceri să își conducă eficient și legal afacerea astfel încât să nu se trezească târât în scandaluri? Eforturile sunt mari și trebuie să fie susținute. În loc să se concentreze pe seturi de reguli, reglementări și proceduri legale, cei care conduc afaceri ar trebui să se gândească la valorile companiei, de ce au pus pe picioare acea afacere și să încerce să se autofinanțeze din activitățile pe care le fac, nu din împrumuturi. De asemenea, încrederea este una dintre valorile fundamentale care trebuie să fie prezente în  codul de conduită. Încredere în primul rând a angajaților că dacă au o problemă personală pot fi înțeleși de superiorii lor și încredere între colegi că vor fi ajutați ori de câte ori au nevoie și nu se va duce nimeni să îi raporteze dacă greșesc ceva. Acest lucru va crea o coeziune și o atmosferă de lucru mai plăcută pentru toată lumea.  

Un studiu din 2016, Ethics & Compliance Program Effectiveness Report, a scos în evidență câteva întrebări esențiale care țin de etica profesională.

1. Alegerile pe care le fac angajații sunt dictate de valorile companiei sau doar de așteptările șefilor?

2. Regulile de conduită morală se aplică atât directorilor cât și angajaților de rând?

3. Sunt angajații încurajați să își exprime opiniile și să contribuie la dezvoltarea firmei?

Studiul a scos în evidență că cele mai de succes companii sunt acelea care pun în prim plan un set de valori bine stabilit, de la care nu se abate nimeni. Valorile sunt astfel mai importante decât regulile. Altfel spus, este mai bine să ai moralitate decât să urmărești doar profitul. Pe lângă asta, este îngrijorător faptul că din ce în ce mai puține firme își asumă public responsabilitatea dacă vreunul dintre angajați face o greșeală notabilă. Asta pentru că nu se alocă bani pentru angajarea unei echipe de marketing și management care să știe cum se face față unei crize. Mai puțin de 47% încearcă să evalueze impactul asupra mediului și comunității și se concentrează numai pe evaluarea negativă a angajatului. În plus, peste 55% dintre companii consideră neetică o cerere de promovare, dacă aceasta nu a fost discutată în prealabil cu directorii.

Pe scurt, companiile care încurajează și recompensează deciziile luate, ținând cont de factori morali, legi și libertate de expresie sunt mai eficiente în domeniul lor decât cele care se ghidează doar după un set de reguli bazate pe eficiență. Asta înseamnă că leaderii trebuie să se orienteze după următorii pași:

1. Ce merge rău - este important să se ofere periodic un feedback angajaților și oricând aceștia îl solicită, tot așa cum este indicat ca orice problemă apărută să fie rezolvată la momentul respectiv, pentru ca manifestările oamenilor să nu scape de sub control.

2. Dacă un stil de conducere nu merge trebuie încercat un altul - împărtășirea valorilor conducerii este crucială daca cineva își dorește angajați pe măsură. Dacă angajații nu sunt pe aceeași lungime de undă cu supervisorul lor, atunci rezultatele nu vor fi cele așteptate sau angajații nu vor rezista prea mult la locul de muncă și orice nou angajat necesită timp prețios până învață toate procedeele. Șeful trebuie să aibă o conduită exemplară, iar dacă asta nu se întâmplă este bine ca el să fie schimbat, pentru a alterna stilul de conducere și a găsi acel om care cu adevărat poate fi un leader eficient.

3. Există un cod de conduită foarte clar - pentru ca toată lumea să fie mulțumită și să nu existe neînțelegeri este bine ca măcar într-un mod formal să existe un manual de bună conduită care să cuprindă codul vestimentar și verbal permis.  

4. Comunicarea trebuie să fie transparentă - o listă de bifat și politica companiei aifșată undeva nu sunt suficiente. Trebuie introduse foarte clar valorile atât în manualul de conduită cât și în ședințele săptămânale. Sunt lucruri aparent minore, care fără o reamintire constantă, dar nesâcâitoare,  este greu ca cineva să le respecte tot timpul. De exemplu, dacă o firmă are un anumit discurs cu care își abordează posibilii clienți acesta trebuie învățat încă de la angajare, pentru ca cineva să nu spună ceva nepotrivit la telefon sau într-o întâlnire cu un finanțator. Indicat ar fi să existe un grup de conversație sau măcar o adresă de e-mail profesională, pe care angajații să primească toate informațiile noi și orice decizie luată de executiv.

5. Formare continuă - niciodată nu este suficient doar un training anul pentru toată lumea. Trebuie să existe bucăți de cursuri de specializare pe care fiecare departament în parte să le poată lua. În plus, orice socializare în afara biroului este binevenită, asta întărește colectivul și oferă posibilități de remarcare și descoperire a altor talente.

Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK
Articole similare

Adaugă un comentariu 2

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

...adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase. Citește mai departe… Sursa: feminis.ro ...
...adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase. Citește mai departe… Sursa: feminis.ro ...
Spune-ţi părerea
Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
21 apr