Brad Pitt

Brad Pitt îşi avertizează fanii după ce o femeie din...

Citeste mai mult»
Bob Dylan

Bob Dylan se alătură TikTok, 'împotriva curentului'

Citeste mai mult»
Regina Sonja

Regina Sonja a fost externată după o operație pe cord

Citeste mai mult»
horoscop

Trei zodii care au noroc în luna februarie. Le va merge...

Citeste mai mult»
celine dion

Celine Dion, mesaj emoționant la 9 ani de când e văduvă....

Citeste mai mult»
Renee Zellweger

Renée Zellweger, despre pauza de şase ani din carieră:...

Citeste mai mult»
kidman

Nicole Kidman nu își dorește ca fiicele ei adolescente să...

Citeste mai mult»
papa francisc

Papa Francisc și-a lansat autobiografia, 'Hope' în peste...

Citeste mai mult»
pep

Pep Guardiola şi soţia sa, Cristina Serra, se despart...

Citeste mai mult»
Brad Pitt

O emisiune TV franceză retrasă după ridiculizarea unei...

Citeste mai mult»
The Weeknd

The Weeknd îşi amână lansarea noului album „în semn de...

Citeste mai mult»
oscar

Dineul nominalizaților la premiile Oscar, anulat din...

Citeste mai mult»
mireasa

O femeie a cerut anularea căsătoriei, după ce nunta falsă...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Lansarea emisiunii culinare a lui Meghan Markle a fost...

Citeste mai mult»
Jude Law

Jude Law îl va interpreta pe Vladimir Putin în „The...

Citeste mai mult»
casa

O familie britanică a cumpărat o casă în Sicilia cu doar...

Citeste mai mult»
mel

Mel Gibson speră să filmeze anul viitor continuarea...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin Halyna

Alec Baldwin i-a dat în judecată pe procurorii care l-au...

Citeste mai mult»
fructe

Un excursionist a supraviețuit două săptămâni în munți...

Citeste mai mult»
jessica

Jessica Alba și Cash Warren divorțează după 16 ani de...

Citeste mai mult»
incendii

Reședințe ale unor vedete de la Hollywood, distruse de...

Citeste mai mult»

Laserul CO2 – Tratamentul ce poate elimina ridurile și...

Citeste mai mult»
Zendaya şi Tom Holland

Actorii Zendaya şi Tom Holland s-au logodit

Citeste mai mult»
cancer celule canceroase

Un studiu identifică potențialul de risc pentru mii de...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Moartea lui Liam Payne - Un al doilea bărbat suspectat că...

Citeste mai mult»
gheboasa

Trapperul Gheboasă a obţinut, în primă instanţă, anularea...

Citeste mai mult»
bici

Cum să trăiești sustenabil: 5 mici schimbări cu impact mare

Citeste mai mult»

Cântăreaţa Rihanna a dezvăluit că nu a băut alcool în 2024

Citeste mai mult»
jill

Jill Biden a primit un diamant de 20.000 de dolari de la...

Citeste mai mult»
rosi

Rosita Missoni, apreciată creatoare de modă italiană, a...

Citeste mai mult»
bijuterii

Bijuterii în valoare de aproximativ 300.000 de euro...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Cinci persoane au fost inculpate în cazul morții lui Liam...

Citeste mai mult»

Cele mai romantice plaje din Algarve: locuri perfecte...

Citeste mai mult»
Lewis Hamilton

Lewis Hamilton vrea să vorbească limba italiană pentru a...

Citeste mai mult»
Casa din Home Alone

Casa din filmul „Home Alone” a fost vândută de Crăciun

Citeste mai mult»
sarcina

Ashleigh Barty, fost lider WTA, a anunţat că este...

Citeste mai mult»
Blake Lively

Blake Lively îl acuză pe Justin Baldoni, partenerul ei...

Citeste mai mult»
Gina

Michael Schumacher va deveni bunic. Fiica sa Gina a...

Citeste mai mult»
Denzel Washington

Denzel Washington s-a botezat la New York şi a primit...

Citeste mai mult»
Regele Charles al III-lea

Tratamentul pentru cancer al regelui Charles al III-lea...

Citeste mai mult»

Cum să conduci o afacere de succes

De în Cariera 16 mai 2017

Într-o companie respectabilă, etica trebuie să ocupe un loc de cinste. Fair-play-ul și comportamentul adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase.

În lipsa unui set de valori bine stabilit, pe care toată lumea să îl respecte, companiile riscă scandaluri imense și procese care pot dura ani de zile, timp în care imaginea publică este știrbită și bugetul sărăcit. Lipsa eticii profesionale face ca viața angajaților să fie din ce în ce mai grea, într-o eră în care mașinăriile pun din ce în ce mai mult stăpânire pe fiecare domeniu.

Deci cum poate un om de afaceri să își conducă eficient și legal afacerea astfel încât să nu se trezească târât în scandaluri? Eforturile sunt mari și trebuie să fie susținute. În loc să se concentreze pe seturi de reguli, reglementări și proceduri legale, cei care conduc afaceri ar trebui să se gândească la valorile companiei, de ce au pus pe picioare acea afacere și să încerce să se autofinanțeze din activitățile pe care le fac, nu din împrumuturi. De asemenea, încrederea este una dintre valorile fundamentale care trebuie să fie prezente în  codul de conduită. Încredere în primul rând a angajaților că dacă au o problemă personală pot fi înțeleși de superiorii lor și încredere între colegi că vor fi ajutați ori de câte ori au nevoie și nu se va duce nimeni să îi raporteze dacă greșesc ceva. Acest lucru va crea o coeziune și o atmosferă de lucru mai plăcută pentru toată lumea.  

Un studiu din 2016, Ethics & Compliance Program Effectiveness Report, a scos în evidență câteva întrebări esențiale care țin de etica profesională.

1. Alegerile pe care le fac angajații sunt dictate de valorile companiei sau doar de așteptările șefilor?

2. Regulile de conduită morală se aplică atât directorilor cât și angajaților de rând?

3. Sunt angajații încurajați să își exprime opiniile și să contribuie la dezvoltarea firmei?

Studiul a scos în evidență că cele mai de succes companii sunt acelea care pun în prim plan un set de valori bine stabilit, de la care nu se abate nimeni. Valorile sunt astfel mai importante decât regulile. Altfel spus, este mai bine să ai moralitate decât să urmărești doar profitul. Pe lângă asta, este îngrijorător faptul că din ce în ce mai puține firme își asumă public responsabilitatea dacă vreunul dintre angajați face o greșeală notabilă. Asta pentru că nu se alocă bani pentru angajarea unei echipe de marketing și management care să știe cum se face față unei crize. Mai puțin de 47% încearcă să evalueze impactul asupra mediului și comunității și se concentrează numai pe evaluarea negativă a angajatului. În plus, peste 55% dintre companii consideră neetică o cerere de promovare, dacă aceasta nu a fost discutată în prealabil cu directorii.

Pe scurt, companiile care încurajează și recompensează deciziile luate, ținând cont de factori morali, legi și libertate de expresie sunt mai eficiente în domeniul lor decât cele care se ghidează doar după un set de reguli bazate pe eficiență. Asta înseamnă că leaderii trebuie să se orienteze după următorii pași:

1. Ce merge rău - este important să se ofere periodic un feedback angajaților și oricând aceștia îl solicită, tot așa cum este indicat ca orice problemă apărută să fie rezolvată la momentul respectiv, pentru ca manifestările oamenilor să nu scape de sub control.

2. Dacă un stil de conducere nu merge trebuie încercat un altul - împărtășirea valorilor conducerii este crucială daca cineva își dorește angajați pe măsură. Dacă angajații nu sunt pe aceeași lungime de undă cu supervisorul lor, atunci rezultatele nu vor fi cele așteptate sau angajații nu vor rezista prea mult la locul de muncă și orice nou angajat necesită timp prețios până învață toate procedeele. Șeful trebuie să aibă o conduită exemplară, iar dacă asta nu se întâmplă este bine ca el să fie schimbat, pentru a alterna stilul de conducere și a găsi acel om care cu adevărat poate fi un leader eficient.

3. Există un cod de conduită foarte clar - pentru ca toată lumea să fie mulțumită și să nu existe neînțelegeri este bine ca măcar într-un mod formal să existe un manual de bună conduită care să cuprindă codul vestimentar și verbal permis.  

4. Comunicarea trebuie să fie transparentă - o listă de bifat și politica companiei aifșată undeva nu sunt suficiente. Trebuie introduse foarte clar valorile atât în manualul de conduită cât și în ședințele săptămânale. Sunt lucruri aparent minore, care fără o reamintire constantă, dar nesâcâitoare,  este greu ca cineva să le respecte tot timpul. De exemplu, dacă o firmă are un anumit discurs cu care își abordează posibilii clienți acesta trebuie învățat încă de la angajare, pentru ca cineva să nu spună ceva nepotrivit la telefon sau într-o întâlnire cu un finanțator. Indicat ar fi să existe un grup de conversație sau măcar o adresă de e-mail profesională, pe care angajații să primească toate informațiile noi și orice decizie luată de executiv.

5. Formare continuă - niciodată nu este suficient doar un training anul pentru toată lumea. Trebuie să existe bucăți de cursuri de specializare pe care fiecare departament în parte să le poată lua. În plus, orice socializare în afara biroului este binevenită, asta întărește colectivul și oferă posibilități de remarcare și descoperire a altor talente.

Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK
Articole similare

Adaugă un comentariu 2

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

...adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase. Citește mai departe… Sursa: feminis.ro ...
...adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase. Citește mai departe… Sursa: feminis.ro ...
Spune-ţi părerea
Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
18 ian