cuplu

Un studiu revoluționar arată cum fericirea partenerului...

Citeste mai mult»
anca

Mesajul emoționant al Ancăi Țurcașiu despre nepoțica sa,...

Citeste mai mult»
P. Diddy

P. Diddy este acuzat de o nouă agresiune sexuală asupra...

Citeste mai mult»
Vladimir Shklyarov

Poliţia rusă a deschis o anchetă după moartea unui...

Citeste mai mult»
Marius Borg Hoiby

Fiul prinţesei moştenitoare Mette-Marit a Norvegiei,...

Citeste mai mult»
Ridley Scott

Ridley Scott spune că sărutul gay al lui Denzel...

Citeste mai mult»
Adriana Bahmuteanu

Adriana Bahmuțeanu îi cere ajutorul premierului Ciolacu...

Citeste mai mult»

Beyoncé va susţine un concert live pe Netflix în 25...

Citeste mai mult»
Charles Dumont

Charles Dumont, compozitor pentru Edith Piaf, a murit la...

Citeste mai mult»
motan

Un motan din Scoţia dispărut de acasă, găsit la 500 km...

Citeste mai mult»
Conan O'Brien

Conan O'Brien va fi gazda ceremoniei Oscar 2025

Citeste mai mult»
 Daniel Craig

James Bond - Următorul actor va fi în vârstă de 30 de ani...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga va apărea în sezonul doi al serialului "Wednesday"

Citeste mai mult»
colier

Un misterios colier cu diamante de 300 de carate a fost...

Citeste mai mult»
celine dion

Céline Dion a avut o apariţie surpriză la prezentarea de...

Citeste mai mult»
Denzel Washington

Denzel Washington anunţă că va juca în "Black Panther 3"...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa de Wales va fi gazda concertului de Crăciun de...

Citeste mai mult»
John

John Krasinski, desemnat ''cel mai sexy bărbat în viaţă''...

Citeste mai mult»
Silviu Prigoană

Care a fost cauza decesului lui Silviu Prigoană

Citeste mai mult»
exerciţii fizice

Cinci minute de exerciţii fizice în fiecare zi ar putea...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla îşi reia angajamentele oficiale, însă cu...

Citeste mai mult»
pudra

Cum să creezi un machiaj de lungă durată

Citeste mai mult»
inel

Un inel de logodnă de 70.000 de dolari trebuie returnat...

Citeste mai mult»
Chris Martin

Chris Martin a întrerupt un concert pentru a ajuta un...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa Kate a apărut în public pentru a doua zi consecutiv

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa Kate revine în viaţa publică şi va participa la...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Trei persoane au fost inculpate în legătură cu moartea...

Citeste mai mult»
madonna

Madonna a criticat realegerea „infractorului condamnat,...

Citeste mai mult»
credit

Recomandări pentru un sfârșit de an organizat și relaxat

Citeste mai mult»
Tyka Nelson

Cântăreaţa Tyka Nelson, sora lui Prince, a murit la...

Citeste mai mult»
TikTok

O provocare de pe TikTok determină zeci de adolescente să...

Citeste mai mult»

Notariat Dorobanți Raluca Tunescu

Citeste mai mult»
sport

De ce este esențial să facem mișcare dimineața și seara

Citeste mai mult»
Jamie Lee Curtis

Jamie Lee Curtis, despre victoria lui Trump: „Înseamnă o...

Citeste mai mult»
Whoopi Goldberg

Whoopi Goldberg a refuzat să-i pronunţe numele lui Trump...

Citeste mai mult»
copil

Top 5 pilote pentru copii: confort și calitate pentru...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga a susţinut-o pe Kamala Harris la ultimul miting...

Citeste mai mult»
Camilla

Regina Camilla îşi anulează angajamentele oficiale din...

Citeste mai mult»
Margot Robbie

Margot Robbie, mamă pentru prima dată. Vedeta din...

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise ar fi în discuţii cu Paramount pentru...

Citeste mai mult»

Cum să conduci o afacere de succes

De în Cariera 16 mai 2017

Într-o companie respectabilă, etica trebuie să ocupe un loc de cinste. Fair-play-ul și comportamentul adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase.

În lipsa unui set de valori bine stabilit, pe care toată lumea să îl respecte, companiile riscă scandaluri imense și procese care pot dura ani de zile, timp în care imaginea publică este știrbită și bugetul sărăcit. Lipsa eticii profesionale face ca viața angajaților să fie din ce în ce mai grea, într-o eră în care mașinăriile pun din ce în ce mai mult stăpânire pe fiecare domeniu.

Deci cum poate un om de afaceri să își conducă eficient și legal afacerea astfel încât să nu se trezească târât în scandaluri? Eforturile sunt mari și trebuie să fie susținute. În loc să se concentreze pe seturi de reguli, reglementări și proceduri legale, cei care conduc afaceri ar trebui să se gândească la valorile companiei, de ce au pus pe picioare acea afacere și să încerce să se autofinanțeze din activitățile pe care le fac, nu din împrumuturi. De asemenea, încrederea este una dintre valorile fundamentale care trebuie să fie prezente în  codul de conduită. Încredere în primul rând a angajaților că dacă au o problemă personală pot fi înțeleși de superiorii lor și încredere între colegi că vor fi ajutați ori de câte ori au nevoie și nu se va duce nimeni să îi raporteze dacă greșesc ceva. Acest lucru va crea o coeziune și o atmosferă de lucru mai plăcută pentru toată lumea.  

Un studiu din 2016, Ethics & Compliance Program Effectiveness Report, a scos în evidență câteva întrebări esențiale care țin de etica profesională.

1. Alegerile pe care le fac angajații sunt dictate de valorile companiei sau doar de așteptările șefilor?

2. Regulile de conduită morală se aplică atât directorilor cât și angajaților de rând?

3. Sunt angajații încurajați să își exprime opiniile și să contribuie la dezvoltarea firmei?

Studiul a scos în evidență că cele mai de succes companii sunt acelea care pun în prim plan un set de valori bine stabilit, de la care nu se abate nimeni. Valorile sunt astfel mai importante decât regulile. Altfel spus, este mai bine să ai moralitate decât să urmărești doar profitul. Pe lângă asta, este îngrijorător faptul că din ce în ce mai puține firme își asumă public responsabilitatea dacă vreunul dintre angajați face o greșeală notabilă. Asta pentru că nu se alocă bani pentru angajarea unei echipe de marketing și management care să știe cum se face față unei crize. Mai puțin de 47% încearcă să evalueze impactul asupra mediului și comunității și se concentrează numai pe evaluarea negativă a angajatului. În plus, peste 55% dintre companii consideră neetică o cerere de promovare, dacă aceasta nu a fost discutată în prealabil cu directorii.

Pe scurt, companiile care încurajează și recompensează deciziile luate, ținând cont de factori morali, legi și libertate de expresie sunt mai eficiente în domeniul lor decât cele care se ghidează doar după un set de reguli bazate pe eficiență. Asta înseamnă că leaderii trebuie să se orienteze după următorii pași:

1. Ce merge rău - este important să se ofere periodic un feedback angajaților și oricând aceștia îl solicită, tot așa cum este indicat ca orice problemă apărută să fie rezolvată la momentul respectiv, pentru ca manifestările oamenilor să nu scape de sub control.

2. Dacă un stil de conducere nu merge trebuie încercat un altul - împărtășirea valorilor conducerii este crucială daca cineva își dorește angajați pe măsură. Dacă angajații nu sunt pe aceeași lungime de undă cu supervisorul lor, atunci rezultatele nu vor fi cele așteptate sau angajații nu vor rezista prea mult la locul de muncă și orice nou angajat necesită timp prețios până învață toate procedeele. Șeful trebuie să aibă o conduită exemplară, iar dacă asta nu se întâmplă este bine ca el să fie schimbat, pentru a alterna stilul de conducere și a găsi acel om care cu adevărat poate fi un leader eficient.

3. Există un cod de conduită foarte clar - pentru ca toată lumea să fie mulțumită și să nu existe neînțelegeri este bine ca măcar într-un mod formal să existe un manual de bună conduită care să cuprindă codul vestimentar și verbal permis.  

4. Comunicarea trebuie să fie transparentă - o listă de bifat și politica companiei aifșată undeva nu sunt suficiente. Trebuie introduse foarte clar valorile atât în manualul de conduită cât și în ședințele săptămânale. Sunt lucruri aparent minore, care fără o reamintire constantă, dar nesâcâitoare,  este greu ca cineva să le respecte tot timpul. De exemplu, dacă o firmă are un anumit discurs cu care își abordează posibilii clienți acesta trebuie învățat încă de la angajare, pentru ca cineva să nu spună ceva nepotrivit la telefon sau într-o întâlnire cu un finanțator. Indicat ar fi să existe un grup de conversație sau măcar o adresă de e-mail profesională, pe care angajații să primească toate informațiile noi și orice decizie luată de executiv.

5. Formare continuă - niciodată nu este suficient doar un training anul pentru toată lumea. Trebuie să existe bucăți de cursuri de specializare pe care fiecare departament în parte să le poată lua. În plus, orice socializare în afara biroului este binevenită, asta întărește colectivul și oferă posibilități de remarcare și descoperire a altor talente.

Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK
Articole similare

Adaugă un comentariu 2

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

...adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase. Citește mai departe… Sursa: feminis.ro ...
...adecvat față de angajați și clienți sunt valori de bază din codul de conduită morală al oricărei firme serioase. Citește mai departe… Sursa: feminis.ro ...
Spune-ţi părerea
Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
21 noi