Consultantul profesional David Jensen spune că persoana care ţine interviul are un al şaselea simţ, iar când îşi să seama că un candidat este disperat, sau mult prea dornic să obţină sămânţa succesului, îşi pierde interesul, preferând un candidat care pare să aibă o abordare mai echilibrată a vieţii profesionale şi private.
După trei decenii de activitate profesională, Jensen spune că încă are momente în care devine extrem de pasional când vine vorba de a profita de noi oportunităţi. Însă un oportunist, sau cineva care crede că propriile realizări sunt mai importante, mai degrabă decât realizarea colectivă a organizaţiei, nu este genul de persoană pe care majoritatea angajatorilor o caută.
"Ceea ce contează nu este să îţi îndeplineşti propriile dorinţe, ci ceea ce poţi face pentru alţii - pentru companie, pentru ştiinţă, pentru o cauză care te interesează. Când îţi dai seama de asta, acel al şaselea simţ al angajatorului începe să lucreze în favoarea ta în loc să te saboteze."
Este necesară o redefinire a succesului. Acesta nu mai înseamnă doar realizarea personală, în afara contextului comunităţii şi corpăoraţiei. Candidaţii de succes şi angajaţii definesc acum ideea de succes prin ceea ce pot realiza colaborând cu ceilalţi în cadrul unei organizaţii.
Aşa cum spunea Malcom Gladwell explica într-unul dintre interviurile sale, succesul la interviul la angajare înseamnă mai degrabă a te împrieteni cu angajatorul decât a-ţi trâmbiţa propriile aptitudini.