Acest fenomen de reluare a subiectelor deja filmate nu este ceva nou, totul se învârte de fapt în jurul industriei banilor. În 2016 au fost lansate multe continuări, reboot-uri şi filme care fac parte din acelaşi univers. Dintre acestea, unele au făcut vânzări mai mari şi au fost considerate de către critici și public chiar mai bune decât niște câştigătoare ale premiilor Oscar. Este foarte clar de ce studiourile aleg să filmeze în continuare astfel de filme, pentru că ele se vând, însă nu se ştie precis de ce foarte mulţi spectatori continuă să ia bilete în timp ce mare parte dintre ei blamează reluarea subiectelor.
Nostalgia
Într-un post de pe blog, din 2015, scriitorul şi actorul Simon Pegg a identificat că generaţiile '80-'90 au fost primele care nu s-au confruntat cu o criză existenţială precum un război mondial, o serioasă criză economică sau un holocaust nuclear. El a spus aşa: "Nu este obligatoriu să te maturizezi imediat după ce ai terminat şcoala ci poţi trece printr-o fază de adolescenţă prelungită, în care să fii atras de filme, emisiuni şi jucării din copilărie printr-un fel de nostalgie culturală".
Exemple de manifestare ale acestui fenomen nu sunt doar în filme ci şi în realitate. Anul trecut, aplicaţia fenomen "Pokemon Go" a acaparat mulţi adulţi şi i-a făcut să iasă din casă pentru a vâna virtual pokemoni în mijlocul străzii. Pe de altă parte, conform Google Trends, în ultimii patru ani, se pare că au crescut vânzările pentru camerele foto tip Polaroid.
Întorcându-ne la filme, în 2016, după şapte ani de când fusese lansată aplicaţia pe smartphone, a fost lansată producţia "The Angry Birds Movie". Pauza aceasta a făcut posibilă apariţia nostalgiei după produsul în sine şi filmul a înregistrat încasări de 350 milioane de dolari în lume, adică de cinci ori mai mult decât bugetul producției, potrivit Box Office Mojo. Asemănător, vara aceasta vom putea asista la "The Emoji Movie", bazat pe feţele zâmbitoare care se includ în mesaje. Însă cum emoji-urile se folosesc încă, aici nu putem vorbi despre un caz de nostalgie.
Psihologie
Reboot-urile şi remake-urile sunt un fenomen cultural incontestabil şi nu sunt o invenţie nouă, conceptul a existat dintotdeauna. De exemplu, au fost de-a lungul vremii mai multe variante de "Iliada şi Odiseea". Această tendinţa de a recicla valorile există şi în alte domenii, cum ar fi în muzică în cazul cover-urilor melodiei "Over the Rainbow".
Cea mai bună dovadă că industria divertismentului iubeşte reinterpretările o reprezintă faptul că IMDB are o lista de nici mai mult nici mai puţin 46 variante de filme cu şi despre Tarzan, lansate între anii 1918 - 1999.
Raj Raghunathan, editor la "The Journal of Consumer Psychology", a scris în "Psychology Today" că: "Oamenilor în mod natural nu le plac iniţial lucrurile necunoscute. Acesta este motivul pentru care ei preferă să revadă ceva cunoscut sau să meargă într-un restaurant în care au mai fost, pentru că ştiu deja că le va face plăcere."