"Beneficiile" interacţiunii cu un astfel de şef sunt nenumărate, începând de la stresul acumulat şi până la scăderea calităţii muncii depuse.
Din fericire, există modalităţi prin care poţi remedia situaţia, fără să îţi pui în pericol sănătatea sau ascensiunea profesională.
1. Propune-ţi să rezişti la locul de muncă mai mult decât şeful
O astfel de perspectivă te va ajuta să treci mai uşor peste interacţiunile care îţi produc neplăceri. Dacă în compania pentru care lucrezi se fac reorganizări periodice, cea mai bună soluţie este să îţi faci treaba cât mai bine şi să aştepţi.
Astfel, tu te bucuri în continuare de colegii pe care îi apreciezi şi de activitatea pe care o desfăşori cu plăcere, iar incompetenţii - în cazul de faţă, şeful tău - vor pleca în cele din urmă. Aceasta se va întâmpla fie de bunăvoie, în momentul în care şeful conştientizează că este depăşit de situaţie, fie forţat de împrejurări, în momentul în care superiorii lui vor constata incompatibilitatea dintre echipă şi persoana din funcţia de conducere.
2. Frustrările nu au ce căuta la locul de muncă
Nu îţi bârfi şeful în discuţiile cu ceilalţi colegi. Nu ştii niciodată ce fel de legături există între ei şi şeful tău, iar o mică glumă împărtăşită în pauza de masă se poate întoarce împotriva ta.
Poţi să te plângi liniştită în sânul familiei, în compania partenerului sau a prietenilor apropiaţi, dar niciodată pe Facebook sau alte reţele de socializare.
În plus, alege să îţi exprimi nemulţumirile cât mai colorat cu putinţă în timpul liber, astfel încât să îţi poţi aborda şeful cu calm şi să nu te laşi copleşită de frustrări atunci când interacţionezi cu el. Fără o încărcătură emoţională puternică, mesajul tău are şanse mai mari să ajungă acolo unde trebuie şi să declanşeze schimbările dorite.
3. Limitează interacţiunea cu şeful şi concentrează-te pe propria performanţă
Alege o relaţie de tip tranzacţional, în care interacţionezi strict pe tema îndatoririlor legate de locul de muncă. Concentrează-te asupra modalităţilor prin care poţi deveni mai eficientă, astfel încât să îi dai şefului tot ce îi trebuie, atunci când îi trebuie, limitând astfel interacţiunile enervante.
Cere-i părerea constant, chiar şi atunci când nu ai nevoie de ajutor, pentru a-ţi da seama care este cea mai eficientă modalitate de a interacţiona cu el. Când ajungi să îl cunoşti suficient de bine, reuşeşti să îi temperezi comportamentul neplăcut venind în întâmpinarea nevoilor lui înainte ca el să apuce să le formuleze.
4. Decide cât de mult vrei să lucrezi în compania lui
Dacă ştii că există şanse reduse ca tu să rezişti mai mult decât el la locul de muncă actual, atunci trebuie să impui o limită clară. Decide cât de mult eşti dispusă să rămâi în această echipă, astfel încât interacţiunea cu un astfel de şef să nu îţi afecteze nivelul stimei de sine, calitatea muncii depuse şi implicit reputaţia în branşă.
Ştiind că toate aceste nu vor dura la nesfârşit, vei putea interacţiona mult mai relaxat cu şeful tău şi ai şanse mai mari să ieşi învingătoare pe termen lung.