In timpul studiilor, cercetatorii au observat mai multe conversatii telefonice care aveau ca subiect principal incheierea unor afaceri.
In total, expertii au analizat 1380 de conversatii, in principal fiind atenti asupra ritmului vorbirii si a cuvintelor cel mai frecvent utilizate. Dupa cum s-a dovedit, conversatiile cele mai de succes au fost cele in care managerul de vanzari, care avea tempo-ul vorbirii de 3,5 cuvinte pe secunda, in medie, nu convingea interlocutorul cu privire la produsele si serviciile propuse. In schimb, oamenii care au vorbit mai incet au fost perceputi de catre potentialii clienti ca fiind destul de competenti sau pedanti.
Pe de alta parte, managerul experimentului, profesorul de sociologie Jose Benko a declarat ca o vorbire rapida in timpul unui discurs nu lasa o impresie foarte buna ascultatorilor. Fiind mai degraba perceput ca un discurs care nu are importanta pentru cel care il expune si fara prea multe informatii utile. In plus, pauzele naturale intre cuvinte pot crea asocieri pozitive, daca frecventa lor este realizata la fiecare 4-5 minute.