Brandul de modă italian a decis eliminarea blănii din colecțiile sale, începând cu colecția primăvară/vară 2020, pentru a satisface în continuare cerințele clienților, însă va continua comercializarea oricărui produs făcut până la momentul respectiv cu blană. Miuccia Prada, președinta companiei, a declarat:
„Ne vom concentra pe materiale inovatoare și vom explora noi granițe ale designului, în timp ce vom îndeplini și cerințele etice ale produselor.”
Joh Vinding, președintele executiv al Alianței Fără Blană (FFA) a adăugat: „Grupul Prada cu mărcile sale se alătură acum listei de firme care răspund pozitiv la schimbările atitudinii clienților față de cruzimea animalelor.”
Decizia Prada de a renunța la acest material vine după ce în urmă cu o lună Pamela Anderson le-a trmis reprezentanților companiei o scrisoare în care își expunea punctul de vedere. Ea a scris:
„Am admirat îndelung creativitatea voastră și gențile Prada, dar am fost dezamăgită să aflu că în loc să elimine produsele din blană naturală, Prada a ales doar să reducă numărul de haine comercializate astfel. O reducere treptată a numărului de produse confecționate din blană nu scade durerea animalelor măcelărite sau care stau închise în cuști foarte mici, animale crescute anume pentru blana lor, care apoi sunt elecrocutate anal și jupuite de vii. Vă rog să opriți imediat masacrul!”
Prin această inițiatică, Prada s-a alăturat companiilor Burberry și Gucci, care încă începând cu colecția de primăvară/vară 2018 au exclus blana din produsele lor.