Foarte multe țări și-au închis deja granițele sau impun carantină pentru cetățenii statelor în care s-au înregistrat cazuri de Coronavirus și printre acestea se numără și SUA, unde președintele Trump a închis granițele timp de cel puțin o lună, în special pentru cei care au călătorit în ultimele 14 zile în țări precum China, Iran, Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, Slovenia, Spania, Suedia și Elveția. Aceste măsuri au fost luate pentru a preîntâmpina răspândirea COVID-19, dar au făcut foarte multe persoane să își anuleze concediile și să ia legătura de urgență cu companiile aeriene, ceea ce duce la timpi foarte mari de așteptare în call-center. Dacă încerci totuși să dai de un reprezentant al companiei aeriene cu care urma să zbori, mai ai câteva opțiuni, în afară de tel-verde.
1. Loghează-te pe site-ul sau aplicația companiei
Dacă vrei doar să-ți schimbi biletele, de cele mai mult ori poți face acest lucru fără ajutor din partea personalului. Intră direct pe site sau în aplicație, dar ține cont de faptul că s-ar putea să plătești o taxă suplimentară, dacă zborul tău era programat luna curentă. În această situație, s-ar putea să-ți convină mai mult să ceri banii înapoi sau să amâni călătoria până în toamnă-iarnă, deoarece în cele mai multe cazuri, dacă alegi să schimbi doar data și aceea se va dovedi a nu fi oricum bună, altă ocazie nu vei mai avea să modifici nimic.
2. Folosește linia clienților fideli
Dacă ești într-un program de fidelitate, atunci s-ar putea să prinzi mai ușor pe cineva la telefon pe linia dedicată clienților fideli. Și aici o să trebuiască să aștepți, dar timpul va fi semnificativ redus față de numărul general. Dacă nu ești în programul de fidelitate, dar cunoști pe cineva care este, poți de asemenea, să rogi un prieten sau un membru al familiei să sune pentru tine, evident punându-i acestuia la dispoziție toate datele de care ar putea avea nevoie sau chiar fiind lângă el în momentul respectiv.
3. Încearcă pe Twitter și restul rețelelor de socializare
Cei care se ocupă de întreținerea conturilor de socializare au, de cele mai multe ori, posibilitatea de a face cam tot ce face un operator call-center, deci dacă ai doar o întrebare generală despre zborul tău, aici este cel mai ușor să obții un răspuns. Tot astfel poți să-ți schimbi sau anulezi zborul, dar fii pregătită și în acest caz să aștepți un pic până primești un răspuns.
În plus, dacă nu trebuie să vorbești chiar acum cu reprezentanții companiei care-ți administrează zborul, atunci ar fi bine să mai aștepți, deoarece toate mijloacele de comunicare vor fi foarte aglomerate în această perioadă.
3 modalități de a-ți contacta compania aeriană în această perioadă
Dacă aveai planuri de călătorie oriunde în Europa sau America, mai ales în luna următoare, atunci ultimele interdicții cu siguranță te-au dat peste cap.