Dacă te duci la magazin să cumperi ceva și ajungi înapoi acasă cu o tonă de produse inutile, doar pentru că erau la reducere sau voiai ceva de ronțăit, atunci trebuie să te familiarizezi cu cele mai folosite trucuri de marketing, pe care specialiștii le folosesc pentru a te face să lași mai mulți bani la casele de marcat.
1. Reclamele cu vedete
Acestea te fac să gândești că dacă până și ele consumă respectivul produs, trebuie să fie sănătos, să merite banii sau măcar de faptul că este extrem de gustos și acest lucru te face să te simți inclusă în lumea lor. În mod subconștient, vrei să te apropii de ele și cumperi mai multe produse.
2. Muzica ambientală
Muzica clasică este de multe ori pusă în restaurante, deoarece oamenii de știință au demonstrat că îi ajută pe cei care iau masa acolo să cheltuie cu până la 10% mai mult dacă mestecă în liniște. Magazinele au început și ele să pună anumite melodii, pentru că atunci când te duci la cumpărături și cânți melodii cunoscute în timp ce împingi căruțul, ai tendința să pui mai multe produse în el, doar din instinct.
3. False beneficii
Când te duci la supermarket, primul lucru care îți iese în evidență sunt etichetele de discount, dar de cele mai multe ori, beneficiile sunt minime sau chiar inexistente. De exemplu, singura diferență dintre produsele amplasate unul lângă celălalt, atât de calitate cât și de preț, poate fi doar eticheta cu pretul scris mare și colorat.
4. Alimente sănătoase
Marii producători au învățat că trebuie să facă ceva pentru a-i atrage pe acei clienți care vor să trăiască sănătos și pentru asta apelează chiar la reclame mincinoase, deoarece dacă cineva vede că scrie organic/bio/natural va fi mai tentat să cumpere. Din nefericire, etichetele mint, uneori, și produsele nu se ridică la standardele cerute ci doar își cresc prețul conform lor.
5. Produse atractive la nivelul ochilor
Specialiștii în marketing știu că pentru ca un produs să devină mai atrăgător, trebuie să fie văzut mai mult și mai bine, așa că plasează produse interesante conform unui software care urmărește mișcările ochilor. Cele mai atrăgătoare și scumpe produse sunt puse la nivelul de înălțime al mediei de consumatori.
6. Mirosuri atrăgătoare
Mirosurile sunt procesate direct de către creier, ceea ce face posibilă activarea unor emoții care îți aduc în prim plan unele dintre amintiri. Astfel se fac legături între produse și experiențe mai mult sau mai puțin plăcute. Cercetătorii americani sunt de părere că mirosurile „calde” îi fac pe oameni să cumpere mai mult, iar cele „reci” îi împiedică să cheltuie prea mult. Multe magazine încălzesc special ceva apetisant la microunde și răspândesc astfel un miros plăcut în atmosferă.
6 trucuri de marketing care te fac să cumperi mai multe produse decât ai nevoie
Toată lumea trebuie să mănânce, dar de cele mai multe ori, multă lumea ajunge să cumpere mai multe lucruri decât are de fapt nevoie.