Iată cum simțul mirosului îți influențează viața, creierul și atitudinea față de anumite lucruri.
1. Sporește gustul
Mirosul ne spune dacă mâncarea este sărată, amară, dulce sau pur și simplu savuroasă. Nasul este de fapt cel care știe dacă mâncarea este sau nu gustoasă. El miroase mâncarea în timp ce mâncăm și transmite semnale creierului, care le combină cu receptorii gustului îți sporesc experiența.
2. Te face să te simți atrăgătoare
Cu toții avem tendința să cumpărăm parfumuri ca să părem mai atrăgători, dar ceea ce puțină lume știe este că nu mirosul în sine atrage pe cineva. Un studiu recent a demonstrat că dacă te dai cu parfum te simți mai încrezătoare în forțele proprii și de fapt acest lucru te face să fii mai atrăgătoare în ochii celorlalți.
3. Te face să călătorești în timp
Mirosul declanșează amintiri și emoții conectate cu diverse amintiri, el îți dă impresia că ești transportată în timp. Există chiar și o serie de experimente care demonstrează că mirosurile declanșează emoții mai puternice decât imaginile. În timp ce pierdem 50% dintre amintirile vizuale în doar câteva luni, majoritatea mirosurilor vor fi încă prezente în minte după un an de zile.
4. Îți influențează starea de spirit
Așa cum poate trezi la viață anumite amintiri, la nivel inconștient, mirosul declanșează emoții și stări de spirit. Câteodată, nu putem înțelege de ce suntem brusc anxioși sau nervoși, dar pe acest lucru se bazează aromoterapia. Există mirosuri care te relaxează și mirosuri care ta fac să fii fericită.
5. Te poate înnebuni
Oamenii care nu pot mirosi nimic sau au simțul olfactiv afectat au un risc mai mare de a fi deprimați, acest lucru se întâmplă din cauza legăturii foarte puternice dintre mirosuri și emoții. Incapacitatea de a simți diferența între arome reduce posibilitatea unor amintiri și sentimente plăcute. De asemenea, lipsa mirosului este conectată cu schizofrenia.
6. Te poate transforma în medium
Poți simți frică, bucurie, dorință și alte emoții legate de o anumită persoană, doarece transpirația și lacrimile cuiva conțin chemosemnale ce activează diferite secțiuni ale creierului uman. Deci dacă celeilalte persoane îi este frică, transpirația ei îi va spune creierului rău că se simte în pericol.
7. Te poate face să cumperi mai mult
Comercianții numesc această reacție reclamă olfactivă. Cu alte cuvinte, ești spălată pe creier cu ajutorul nasului. Unele branduri de mașini adaugă mirosul de mașină nouă tocmai pentru ca oamenii să fie mai tentați să cumpere un anumit model, în timp ce magazinele cosmetice pun parfumurile chiar la intrare, ca să fii tentată mai mult să cumperi de acolo. Același sistem funcționează și în cazul magazinelor de cafea și a brutăriilor, ele știu ce mirosuri sunt apreciate.
7 moduri în care mirosul îți influențează gândirea
Receptorii olfactivi sunt capabili să combine moleculele de miros care joacă un rol esențial în supraviețuire. Deși iepurii au 100 de milioane de receptori olfactivi și câinii 220 de milioane, oamenii dețin doar 5-6 milioane, dar este suficient pentru a prelua controlul supra vieților noastre.