Multă lume spune că numărul crescând de ADHD se datorează industriei farmaceutice, care a contribuit la implementarea ideii că este nevoie de medicamente pentru tratarea acestei probleme astfel încât copiii să poată funcționa mai bine, dar specialiștii din țări precum Franța, consideră că nu este nimic biologic de tratat, astfel încât abordează deficiența de atenție din punct de vedere natural, psihologic și situațional.
ADHD în Franța
Conform medicilor francezi, întotdeauna există ceva ascuns ce face ca un copil să se comporte într-un anume fel și scopul principal când se începe tratamentul este să se descopere motivele pentru care cei mici nu se pot concentra și să fie îndreptate acelea, nu să ia copiii pastile pe termen nedeterminat.
Metode de tratament
Psihologii din Franța caută mereu să afle de ce un copil se comportă într-un anume fel și verifică mediul în care este acesta crescut și situațiile în care se comportă cel mai bizar din punct de vedere social. De obicei, pastilele nu sunt un tratament oferit pacienților cu ADHD, cel puțin nu atât de mult pe cât li se recomandă și altor membrii ai familiei să facă terapie. Mulți medici mai sunt atenți și la dieta copilului, deoarece au observat că expunerea prelungită la alimente procesate și pline de coloranți afectează comportamentul copilului, care ajunge să fie un inadaptat social tocmai pentru că mănâncă nesănătos.
Motivele pentru care în Franța sunt mai puține cazuri de ADHD
De exemplu, în America, aproximativ 15% dintre copii au un tip de deficiență de atenție, pe când în Franța doar 3.5% sunt diagnosticați cu ADHD, iar acestea sunt motivele:
- Modul de creștere al copiilor este diferit în Franța și celor mici li se cere să respecte anumite reguli, printre care a mânca ce li se oferă, atunci când li se oferă și nu sunt opriți de la plâns dacă se simt frustrați.
- Părinților li se permite să le dea ocazional câte o palmă la posterior copiilor neascultători.
- Companiile farmaceutice din Franța nu-și fac reclamă produselor pe baza bolii, pe când în alte țări pastilele folosite sunt foarte puternice și creează dependență, dar aceste efecte adverse sunt prezentate fugitiv sau chiar deloc în reclame.
Este evident faptul că publicitatea a contribuit la răspândirea diagnosticurilor de ADHD, nu neapărat a afecțiunii în sine, dar în tratarea acestei probleme s-au dovedit eficiente și abordările holistice, care evită marginalizarea copiilor prin simplu fapt că aceștia nu sunt trecuți sub umbrela afecțiunilor neurologice.